Page 138 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 138
BİYOLOJİ SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7
DERS BİYOLOJİ
SINIF 11
ÜNİTE İnsan Fizyolojisi
KONU Dolaşım Sistemleri
KAZANIM 11.1.4.1. Kalp, kan ve damarların yapı, görev ve işleyişini açıklar.
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 30 Dakika
ÖLÇME ARACI Çalışma Kâğıdı
Öğrencilerden; “Kalp, Kan ve Damarların Yapı, Görev ve İşleyişi” ile
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
ilgili verilen soruları doğru cevaplaması beklenmektedir.
CEVAPLAR:
A) 7 · 1 puan = 7 puan
1 Sinoatriyal (SA) düğüm
2 Sağ kulakçık
3 Purkinje lifleri
4 His demeti
5 Purkinje lifleri
6 Sol kulakçık
Atrioventriküler (AV)
7
düğüm
B) 1 puan Olası doğru cevap:
DEĞERLENDİRME Kılcal kan damarlarında atardamar ucundan, toplardamar ucuna
doğru gidildikçe kan basıncı azalır. Fakat kan protein osmotik basın-
cı, kılcal damarlar boyunca sabittir. Kan basıncının protein osmotik
basıncından büyük olduğu yerde, kılcal damarlardan doku sıvısına
besin ve madde geçişi; protein osmotik basıncının büyük olduğu
yerlerde ise kılcal damara atık maddelerin geçişi hızlanır. Kılcal da-
marlarda gerçekleşen madde alışverişini açıklayan bu olaylar Star-
ling Görüşü olarak adlandırılır.
C) 8 · 1 puan = 8 puan
1- Ç 2- C 3- D 4- A 5- F 6- G 7- B 8- E
D) 2 · 1 puan = 2 puan
1- D 2- E Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 18’dir.
Etkinlikleri yanlış cevaplayan öğrencilerin “Kalp, Kan ve Damarların
Yapı, Görev ve İşleyişi” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda etkinliklere yanlış cevaplar verilmiş ise öğ-
retmenin “Kalp, Kan ve Damarların Yapı, Görev ve İşleyişi” ko-
nusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram
yanılgılarını gidermesi önerilir.
138