Page 143 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 143
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS BİYOLOJİ
SINIF 11
ÜNİTE İnsan Fizyolojisi
KONU Üreme Sistemi ve Embriyonik Gelişim
KAZANIM 11.1.7.1. Üreme sisteminin yapı, görev ve işleyişini açıklar.
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin, dişi ve erkek üreme sistemine ait hormon ve yapıları içe-
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN ren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Üreme
Sistemi” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 4, 9 ve 12
II. 1, 3 ve 10
III. 2, 7 ve 8
IV. 5, 6 ve 11
V. 3-10-1
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “4, 9 ve 12” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 9’dur.
Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 3/3 – 0/9 = 1 olacaktır.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğren-
cinin aldığı puanı göstermektedir.
(1+1) · 5 = 10 puan
DEĞERLENDİRME
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “4 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 9’dur.
(C1:C2) – (C3:C4) = 2/3 – 0/9 = 2/3 olacaktır.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,5 öğren-
cinin aldığı puanı göstermektedir.
Örnek 3:
Öğrenci I. soru için “4, 9, 11 ve 12” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 3, C2 = 3, C3 = 1 ve C4 = 9’dur.
(C1:C2) – (C3:C4) = 3/3 – 1/9 = 0.9 olacaktır.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 9,5 öğren-
cinin aldığı puanı göstermektedir.
143