Page 143 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 143

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                  SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9




                DERS                           BİYOLOJİ

                SINIF                          11

                ÜNİTE                          İnsan Fizyolojisi

                KONU                           Üreme Sistemi ve Embriyonik Gelişim
                KAZANIM                        11.1.7.1. Üreme sisteminin yapı, görev ve işleyişini açıklar.

                KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ      Anlama
                ÖNERİLEN SÜRE                  15 Dakika

                ÖLÇME ARACI                    Yapılandırılmış Grid

                                               Öğrencilerin, dişi ve erkek üreme sistemine ait hormon ve yapıları içe-
                ÖĞRENCİDEN BEKLENEN            ren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Üreme
                                               Sistemi”  ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.

                                               Doğru Cevaplar:

                                                       I.  4, 9 ve 12
                                                      II.  1, 3 ve 10
                                                     III.  2, 7 ve 8
                                                     IV.  5, 6 ve 11
                                                      V.  3-10-1

                                               Örnek 1:
                                               Öğrenci I. soru için “4, 9 ve 12” cevabını vermiş olsun.
                                               Bu durumda;
                                               C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 9’dur.
                                               Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 3/3 – 0/9 = 1 olacaktır.

                                               Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğren-
                                               cinin aldığı puanı göstermektedir.
                                               (1+1) · 5 = 10 puan
                DEĞERLENDİRME
                                               Örnek 2:
                                               Öğrenci I. soru için “4 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                               Bu durumda;
                                               C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 9’dur.
                                               (C1:C2) – (C3:C4) = 2/3 – 0/9 = 2/3 olacaktır.

                                               Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,5 öğren-
                                               cinin aldığı puanı göstermektedir.
                                               Örnek 3:

                                               Öğrenci I. soru için “4, 9, 11 ve 12” cevabını vermiş olsun.
                                               Bu durumda;
                                               C1 = 3, C2 = 3, C3 = 1 ve C4 = 9’dur.
                                               (C1:C2) – (C3:C4) = 3/3 – 1/9 = 0.9 olacaktır.
                                               Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 9,5 öğren-
                                               cinin aldığı puanı göstermektedir.


                                                                                                             143
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148