Page 141 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 141
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8
DERS BİYOLOJİ
SINIF 11
ÜNİTE İnsan Fizyolojisi
KONU Üreme Sistemi ve Embriyonik Gelişim
KAZANIM 11.1.7.1. Üreme sisteminin yapı, görev ve işleyişini açıklar.
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin üreme kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN veya kavramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları üreme
ile birlikte kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.
I. Bölüm: Üreme kavramı ile ilişkili her bir kelime veya kavram için
DEĞERLENDİRME 1 puan verilir.
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bu-
lunuşluk düzeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması duru-
munda: Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve za-
yıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğrenci ihtiyaçlarına
göre planlanması önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması duru-
munda: Değerlendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan,
anlamlı cümle kuramayan üreme sisteminin yapı, görev ve işlevlerini
tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin göz-
lemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilme-
si ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
141