Page 136 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 136
BİYOLOJİ SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6
DERS BİYOLOJİ
SINIF 11
ÜNİTE İnsan Fizyolojisi
KONU Dolaşım Sistemleri
KAZANIM 11.1.4.1. Kalp, kan ve damarların yapı, görev ve işleyişini açıklar.
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
Öğrencinin, “Kalp, Kan ve Damarların Yapı, Görev ve İşleyişi” ile ilgili
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
verilen önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 7. çıkışa ulaşması gerekmek-
tedir.
Örnek 1:
7. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru se-
çim yapmış ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek
doğru seçim yapmış ve 7. önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için ise
DEĞERLENDİRME
(D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru
seçim yaparak doğru çıkış olan 7. çıkışa ulaşmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
1. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek yanlış se-
çim yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek
doğru seçim yapmış ve 4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi
seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 2 doğru, 1 yan-
lış seçim yaparak 1. çıkışa ulaşmış ve 2 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Kalp, Kan ve Damarların Yapı, Gö-
rev ve İşleyişi” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak
sınıfın genelinde meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve
kavram yanılgıları ortaya konularak bunların giderilmesine yönelik
çalışmaların yapılması önerilir.
136