Page 31 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 31
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
DERS BİYOLOJİ
SINIF 9
ÜNİTE Yaşam Bilimi Biyoloji
KONU Canlıların Yapısında Bulunan Temel Bileşikler
KAZANIM 9.1.2.1. Canlıların yapısını oluşturan organik ve inorganik bileşikleri
açıklar.
Kazanım Açıklaması ç. DNA’nın tüm canlı türlerinde bulunduğu ve aynı nükleotitleri içerdiği
vurgulanır.
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin “Nükleotitlerin Moleküler Yapısı” ile ilgili moleküllere ve
bağlara ait kavramları içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numa-
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
ralarını kullanarak “Nükleotitlerin Moleküler Yapısı” ile ilgili soruları
cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 1, 3, 4 ve 6
II. 2, 5, 6, 7 ve 9
III. 2, 3 ve 7
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “1, 3, 4 ve 6” cevabını ver-
miş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı
olduğuna göre
C1 = 4, C2 = 4 C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
DEĞERLENDİRME
Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 4/4 – 0/5 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğren-
cinin aldığı puanı göstermektedir.
.
(1+1) 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “1, 3, 7 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 5’tir.
(C1:C2) – (C3:C4) = 2/4 – 2/5 = 0,1 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5,5
öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Nükleotitlerin Moleküler Yapısı”
nı tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin
DNA’nın ve nükleotitlerin genel yapısını tekrar etmesi, öğrenme ek-
sikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.
31