Page 31 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 31

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3



                DERS                           BİYOLOJİ


                SINIF                          9

                ÜNİTE                          Yaşam Bilimi Biyoloji


                KONU                           Canlıların Yapısında Bulunan Temel Bileşikler
                KAZANIM                        9.1.2.1. Canlıların yapısını oluşturan organik ve inorganik bileşikleri
                                               açıklar.
                Kazanım Açıklaması             ç. DNA’nın tüm canlı türlerinde bulunduğu ve aynı nükleotitleri içerdiği
                                               vurgulanır.

                KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ      Anlama
                ÖNERİLEN SÜRE                  15 Dakika
                ÖLÇME ARACI                    Yapılandırılmış Grid
                                               Öğrencilerin “Nükleotitlerin Moleküler Yapısı” ile ilgili moleküllere ve
                                               bağlara ait kavramları içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numa-
                ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
                                               ralarını  kullanarak  “Nükleotitlerin  Moleküler  Yapısı”  ile  ilgili  soruları
                                               cevaplaması beklenir.
                                               Doğru Cevaplar:
                                                 I. 1, 3, 4 ve 6
                                                II. 2, 5, 6, 7 ve 9
                                               III. 2, 3 ve 7
                                               Örnek 1:
                                               Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “1, 3, 4 ve 6” cevabını ver-
                                               miş olsun.
                                               Bu durumda;
                                               C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                               C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı
                                               olduğuna göre
                                               C1 = 4, C2 = 4 C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
                DEĞERLENDİRME
                                               Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 4/4 – 0/5 = 1 olacaktır.
                                               Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir.
                                               Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğren-
                                               cinin aldığı puanı göstermektedir.
                                                     .
                                               (1+1)   5 = 10 puan
                                               Örnek 2:
                                               Öğrenci I. soru için “1, 3, 7 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                               Bu durumda;
                                               C1 = 2, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 5’tir.
                                               (C1:C2) – (C3:C4) = 2/4 – 2/5 = 0,1 olacaktır.
                                               Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5,5
                                               öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
                                               Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Nükleotitlerin Moleküler Yapısı”
                                               nı tekrar çalışmaları önerilir.

                GERİ BİLDİRİM
                                               Sınıfın  çoğunluğunda  kutucuklar  yanlış  seçilmiş  ise  öğretmenin
                                               DNA’nın ve nükleotitlerin genel yapısını tekrar etmesi, öğrenme ek-
                                               sikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.


                                                                                                              31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36