Page 27 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 27

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                   SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1





                  DERS                           BİYOLOJİ


                  SINIF                          9

                  ÜNİTE                          Yaşam Bilimi Biyoloji

                  KONU                           Canlıların Yapısında Bulunan Temel Bileşikler

                  KAZANIM                        9.1.2.1. Canlıların yapısını oluşturan organik ve inorganik bileşikleri
                                                 açıklar.
                  Kazanım Açıklaması             c. Karbonhidratların, lipitlerin, proteinlerin, nükleik asitlerin, enzimlerin
                                                 yapısı, görevi ve canlılar için önemi belirtilir.
                  KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ      Anlama

                  ÖNERİLEN SÜRE                  10 Dakika

                  ÖLÇME ARACI                    Tanılayıcı Dallanmış Ağaç


                                                 Öğrencinin, “Karbonhidrat, Lipit ve Proteinlerin Genel Özellikleri” ile
                  ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
                                                 ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.



                                                 Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğ-
                                                 rencinin 3 tam puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.


                                                 Örnek 1:
                                                 2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim
                                                 yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru
                                                 seçim yapmış ve 4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek
                                                 doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve
                  DEĞERLENDİRME
                                                 3 puan almıştır.

                                                 Örnek 2:
                                                 4. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim
                                                 yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış
                                                 seçim yapmış ve 5. önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (Y)’yi seçerek
                                                 yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim
                                                 yapmış ve 1 puan almıştır.


                                                 Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Karbonhidrat, Lipit ve Proteinlerin
                                                 Genel Özellikleri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.

                                                 Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sı-
                  GERİ BİLDİRİM
                                                 nıfın genelinde meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kav-
                                                 ram yanılgıları ortaya konularak bunların giderilmesine yönelik çalış-
                                                 maların yapılması önerilir.







                                                                                                              27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32