Page 23 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 23
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI
Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
öğretmene rehberlik etmektedir. Ikinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.
I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
Bu görselin bulunduğu
sayfalar ölçme aracıyla ilgili
öğretmene bilgi vermektedir.
Kazanımın bilişsel düzeyi
Bloom Taksonomisi esas
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5
alınarak belirlenmiştir.
Bazı örneklerde bilişsel
düzey belirlemede kaza- DERS BİYOLOJİ
nımın açıklaması esas
SINIF 11
alınmıştır.
ÜNİTE İnsan Fizyolojisi
KONU Dolaşım Sistemleri
Önerilen süre tahmini KAZANIM 11.1.4.1. Kalp, kan ve damarların yapı, görev ve işleyişini açıklar.
olarak verilmiştir. Öğren- KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
cilerin düzeyine ve sınıf
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ortamına göre bu süre
öğretmen tarafından azal- ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
tılabilir veya arttırılabilir.
Öğrencinin kalp ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yazması,
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN yazdığı bu kavram veya kelimeleri kalp ile birlikte kullanarak anlamlı cümleler kur-
ması ve kalp ile ilgili bildiklerini çizerek göstermesi beklenir.
I. Bölüm: Kalp kavramı ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1
puan verilir.
Kazanımı ölçmek için II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre
kullanılan ölçme aracını
puanlandırılır.
göstermektedir.
Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması
Değerlendirme Ölçeği
Puanlar Çizimler
DEĞERLENDİRME
Bu bölümde, kullanılan Çizim yapılmamış veya yapılan çizim kalp ile bağ-
0
ölçme aracında değerlen- lantılı değil.
dirmenin nasıl yapılması Kalp kavramının bir veya iki boyutu ile ilgili çizimler
1
gerektiği gösterilmektedir. yapılmış.
Kalp kavramının iki veya üç boyutu ile ilgili ve alter-
2
natif kavramları içeren çizimler yapılmış.
Kapsamlı temsil çizimleri (kalp kavramının üç veya
3 daha fazla boyutu ile ilgili doğru bilgiler içeren, kap-
samlı çizimler) yapılmış.
Bu bölümde, öğrencilere Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda; Öğrencilerin hazır
verilebilecek geri bildirim bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sü-
örnekleri gösterilmektedir. recinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
Öğrencilerin performans- Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda; Değer-
GERİ BİLDİRİM
larına bağlı olarak öğrenci lendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan
ve yeterli kapsamda çizim yapamayan öğrencilerin kalp, kan, damar kavramlarını
bazlı farklı geri bildirimler
tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi du-
verilebilir. rumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi edilmesi ve tespit edilen
kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
23