Page 23 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 23

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI




                 Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
                 men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
                 öğretmene rehberlik etmektedir. Ikinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
                 sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
                 lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.


                                                   I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
                                                                                        Bu görselin bulunduğu
                                                                                        sayfalar ölçme aracıyla ilgili
                                                                                        öğretmene bilgi vermektedir.


                 Kazanımın bilişsel düzeyi
                 Bloom Taksonomisi esas
                                              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5
                 alınarak belirlenmiştir.
                 Bazı örneklerde bilişsel
                 düzey belirlemede kaza-  DERS                BİYOLOJİ
                 nımın açıklaması esas
                                         SINIF                11
                 alınmıştır.
                                         ÜNİTE                İnsan Fizyolojisi
                                         KONU                 Dolaşım Sistemleri
                 Önerilen süre tahmini   KAZANIM              11.1.4.1. Kalp, kan ve damarların yapı, görev ve işleyişini açıklar.
                 olarak verilmiştir. Öğren-  KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ  Anlama
                 cilerin düzeyine ve sınıf
                                         ÖNERİLEN SÜRE        10 Dakika
                 ortamına göre bu süre
                 öğretmen tarafından azal-  ÖLÇME ARACI       Kelime İlişkilendirme Testi
                 tılabilir veya arttırılabilir.
                                                              Öğrencinin kalp ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yazması,
                                         ÖĞRENCİDEN BEKLENEN  yazdığı bu kavram veya kelimeleri kalp ile birlikte kullanarak anlamlı cümleler kur-
                                                              ması ve kalp ile ilgili bildiklerini çizerek göstermesi beklenir.
                                                                 I. Bölüm:   Kalp kavramı ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1
                                                                                   puan verilir.
                 Kazanımı ölçmek için                           II. Bölüm:   Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                                               III. Bölüm:   Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre
                 kullanılan ölçme aracını
                                                                                    puanlandırılır.
                 göstermektedir.
                                                                         Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması
                                                                                Değerlendirme Ölçeği
                                                                Puanlar             Çizimler
                                         DEĞERLENDİRME
                 Bu bölümde, kullanılan                                Çizim yapılmamış veya yapılan çizim kalp ile bağ-
                                                                  0
                 ölçme aracında değerlen-                              lantılı değil.
                 dirmenin nasıl yapılması                              Kalp kavramının bir veya iki boyutu ile ilgili çizimler
                                                                  1
                 gerektiği gösterilmektedir.                           yapılmış.
                                                                       Kalp kavramının iki veya üç boyutu ile ilgili ve alter-
                                                                  2
                                                                       natif kavramları içeren çizimler yapılmış.
                                                                       Kapsamlı temsil çizimleri (kalp kavramının üç veya
                                                                  3    daha fazla boyutu ile ilgili doğru bilgiler içeren, kap-
                                                                       samlı çizimler) yapılmış.
                 Bu bölümde, öğrencilere                      Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                                              zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda; Öğrencilerin hazır
                 verilebilecek geri bildirim                  bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sü-
                 örnekleri gösterilmektedir.                  recinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
                 Öğrencilerin performans-                     Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda; Değer-
                                         GERİ BİLDİRİM
                 larına bağlı olarak öğrenci                  lendirme  sonunda  yeterli  sayıda  kelime  yazamayan,  anlamlı  cümle  kuramayan
                                                              ve yeterli kapsamda çizim yapamayan öğrencilerin kalp, kan, damar kavramlarını
                 bazlı farklı geri bildirimler
                                                              tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi du-
                 verilebilir.                                 rumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi edilmesi ve tespit edilen
                                                              kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
                                                                                                              23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28