Page 60 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 60

BİYOLOJİ        SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME





               SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11





             DERS                              BİYOLOJİ

             SINIF                             9

             ÜNİTE                             Hücre


             KONU                              Hücre Zarından Madde Geçişleri
             KAZANIM                           9.2.1.3. Hücre zarından madde geçişlerine ilişkin kontrollü bir de-
                                               ney yapar.
             Kazanım Açıklaması                c. Hücre zarından madde geçişini etkileyen faktörlerden biri hakkın-
                                               da kontrollü deney yaptırılır. (sıcaklık)
             KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ         Uygulama

             ÖNERİLEN SÜRE                     2 Ders Saati


             ÖLÇME ARACI                       Performans Görevi



                                               Öğrenciden;

                                                         •  Çalışma planı hazırlaması,
                                                         •  Verilen malzemelerle deney düzeneğini hazırlaması,
             ÖĞRENCİDEN BEKLENEN                         •  Deney sırasında verileri kaydetmesi,
                                                         •  Deney basamaklarını belirten deney raporunu hazırlaması,
                                                         •  Deney raporuna açıklayıcı çizimler eklemesi,
                                                         •  Deneyden elde ettiği verileri değerlendirerek sınıfla
                                                            paylaşması beklenir.







                                               Dereceli puanlama anahtarı
             DEĞERLENDİRME
                                               Öz ve akran değerlendirme








                                               Öğrencilerin deney düzeneğini hazırlamaları, verileri kaydetmeleri
                                               ve  raporlaştırmaları  sırasında  sorularla  öğrenciler  yönlendirilerek
                                               deneyi doğru yapmaları ve yaptıklarını bilişsel olarak kavramaları
             GERİ BİLDİRİM                     sağlanır.

                                               Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak öğrencinin öğrenme ek-
                                               sikliklerini gidermeye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.







        60
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65