Page 68 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 68

BİYOLOJİ        SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME





              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 14



             DERS                           BİYOLOJİ


             SINIF                          9

             ÜNİTE                          Canlılar Dünyası

             KONU                           Canlı Âlemleri ve Özellikleri

             KAZANIM                        9.3.2.1. Canlıların sınıflandırılmasında kullanılan âlemleri ve bu âlem-
                                            lerin genel özelliklerini açıklar.
             Kazanım Açıklaması             b. Hayvanlar âleminin; omurgasız hayvanlar (süngerler, sölentereler,
                                            solucanlar, yumuşakçalar, eklembacaklılar, derisidikenliler) ve omur-
                                            galı hayvanlar (balıklar, iki yaşamlılar, sürüngenler, kuşlar, memeliler)
                                            şubelerinin, sınıflarına ait genel özellikler belirtilerek örnekler verilir,
                                            yapı ve sistematiğine girilmez.

             KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ      Anlama

             ÖNERİLEN SÜRE                  15 Dakika


             ÖLÇME ARACI                    Yapılandırılmış Grid

                                            Öğrencilerin canlılara ait görselleri içeren yapılandırılmış griddeki ku-
             ÖĞRENCİDEN BEKLENEN            tucuk numaralarını kullanarak “Hayvanlar Âleminin Özellikleri” ile ilgili
                                            soruları cevaplaması beklenir.

                                            Doğru Cevaplar:
                                                 I.  3, 5, 8 ve 9
                                                 II.  1, 2, 3, 5, 6, 8 ve 9
                                                III.  4 ve 7
                                                IV.  1, 2, 4, 6 ve 7
                                                 V.  1, 4, 6 ve 7
                                                VI.  2-1-6-7-4

                                            Örnek 1:
                                            Öğrenci I. soru için “3, 5, 8 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                            Bu durumda;
             DEĞERLENDİRME                  C1 = 4, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
                                            Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 4/4 - 0/5 = 1 olacaktır.
                                            Yukarıdaki  formül  uygulandığında  sonucun  1  olduğu  görülmektedir.
                                            Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğ-
                                            rencinin aldığı puanı göstermektedir.
                                                 .
                                            (1+1)   5 = 10 puan

                                            Örnek 2:
                                            Öğrenci I. soru için “3 ve 5” cevabını vermiş olsun.
                                            Bu durumda;
                                            C1 = 2, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
                                            (C1:C2) - (C3:C4) = 2/4 - 0/5 = 1/2 olacaktır.
                                            Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğ-
                                            rencinin aldığı puanı göstermektedir.

        68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73