Page 69 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 69
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 14
Örnek 3:
Öğrenci I. soru için “2, 3, 5 ve 7” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 5’tir.
(C1:C2) - (C3:C4) = 2/4 - 2/5 = 1/4 olacaktır.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5,5 öğ-
rencinin aldığı puanı göstermektedir.
Örnek 4:
VI. soru için doğru cevap, “2-1-6-7-4” olmalıdır.
VI. soru gibi sıralama soruları değerlendirilirken öğretmenin aşağı-
daki soruları sorması ve değerlendirmeyi buna göre yapması gerek-
mektedir.
Soru 1 : 2 numara 1’den önce mi? Cevap “Evet” ise art arda mı geli-
yor?
Soru 2 : 1 numara 6’dan önce mi? Cevap “Evet” ise art arda mı geli-
DEĞERLENDİRME yor?
Soru 3 : 6 numara 7’den önce mi? Cevap “Evet” ise art arda mı geli-
yor?
Soru 4 : 7 numara 4’ten önce mi? Cevap “Evet” ise art arda mı geli-
yor?
Öğrencinin VI. soru için cevabı: “1-2-6-7-4” şeklinde olsun.
Öğrencinin cevabını yukarıdaki soruları sorarak değerlendirdiğimiz-
de;
Soru 1 : Hayır / -
Soru 2 : Evet / Hayır
Soru 3 : Evet / Evet
Soru 4 : Evet / Evet
Yukarıdaki sorulara verilen her “Evet” cevabı “1” puan, her “Hayır”
cevabı ise “0” puan ile değerlendirildiğinden bu öğrenci, alınabile-
cek en yüksek puan olan 8 üzerinden 5 puan almıştır.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Hayvanlar Âleminin Özellikle-
ri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Hay-
vanlar Âleminin Özellikleri” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksiklik-
lerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.
69