Page 85 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 85

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                  SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4




                DERS                           BİYOLOJİ

                SINIF                          10


                ÜNİTE                          Kalıtımın Genel İlkeleri

                KONU                           Kalıtım ve Biyolojik Çeşitlilik

                KAZANIM                        10.2.1.1. Kalıtımın genel esaslarını açıklar.
                Kazanım Açıklaması             b. Monohibrit, dihibrit ve kontrol çaprazlamaları, eş baskınlık, çok alel-
                                               lilik  (Kan  gruplarıyla  ilişkilendirilir.)  örnekler  üzerinden  işlenir.  Eksik
                                               baskınlık ve pleiotropizme girilmez.

                KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ      Anlama

                ÖNERİLEN SÜRE                  15 Dakika


                ÖLÇME ARACI                    Yapılandırılmış Grid


                                               Öğrencilerin çok alellilik kavramını kan gruplarıyla ilişkilendirerek ya-
                ÖĞRENCİDEN BEKLENEN            pılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanıp
                                               “ABO-Rh Kan Grupları”  ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.


                                               Doğru Cevaplar:

                                                     I.   4, 7 ve 8
                                                    II.   1, 2, 3, 5, 6 ve 9
                                                   III.   2, 3 ve 9
                                                   IV.  1, 5, 6 ve 9
                                                    V.  1, 5, 6 ve 8



                                               Örnek 1:

                                               Öğrenci I. soru için “4, 7 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                DEĞERLENDİRME
                                               Bu durumda;
                                               C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                               Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 3/3 – 0/6 = 1 olacaktır.
                                               Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca öğrenci bu sorudan 10 puan
                                               alacaktır.

                                               Örnek 2:

                                               Öğrenci I. soru için “4 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                               Bu durumda;
                                               C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                               (C1:C2) – (C3:C4) = 2/3 – 0/6 = 0,7 olacaktır.







                                                                                                              85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90