Page 85 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 85
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4
DERS BİYOLOJİ
SINIF 10
ÜNİTE Kalıtımın Genel İlkeleri
KONU Kalıtım ve Biyolojik Çeşitlilik
KAZANIM 10.2.1.1. Kalıtımın genel esaslarını açıklar.
Kazanım Açıklaması b. Monohibrit, dihibrit ve kontrol çaprazlamaları, eş baskınlık, çok alel-
lilik (Kan gruplarıyla ilişkilendirilir.) örnekler üzerinden işlenir. Eksik
baskınlık ve pleiotropizme girilmez.
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin çok alellilik kavramını kan gruplarıyla ilişkilendirerek ya-
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN pılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanıp
“ABO-Rh Kan Grupları” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 4, 7 ve 8
II. 1, 2, 3, 5, 6 ve 9
III. 2, 3 ve 9
IV. 1, 5, 6 ve 9
V. 1, 5, 6 ve 8
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “4, 7 ve 8” cevabını vermiş olsun.
DEĞERLENDİRME
Bu durumda;
C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 3/3 – 0/6 = 1 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca öğrenci bu sorudan 10 puan
alacaktır.
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “4 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
(C1:C2) – (C3:C4) = 2/3 – 0/6 = 0,7 olacaktır.
85