Page 88 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 88
BİYOLOJİ SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5
DERS BİYOLOJİ
SINIF 10
ÜNİTE Kalıtımın Genel İlkeleri
KONU Kalıtım ve Biyolojik Çeşitlilik
KAZANIM 10.2.1.1. Kalıtımın genel esaslarını açıklar.
Kazanım Açıklaması c. Eşeye bağlı kalıtım; hemofili ve kısmi renk körlüğü hastalıkları bağ-
lamında ele alınır. Eşeye bağlı kalıtımın Y kromozomunda da görül-
düğü belirtilir.
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
“X Kromozomuna Bağlı Kalıtım” ile ilgili verilen önermelerden öğrenci-
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
nin doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 6. çıkışa ulaşması gerekmek-
tedir.
Örnek 1:
6. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim
yapmış ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğ-
ru seçim yapmış ve 6. önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için ise (Y)’yi
DEĞERLENDİRME seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim
yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
8. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim
yapmış ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış
seçim yapmış ve 7. önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (Y)’yi seçerek
yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim
yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “X Kromozomuna Bağlı Kalıtım” ko-
nusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sını-
fın genelinde meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram
yanılgıları ortaya konularak bunların giderilmesine yönelik çalışmala-
rın yapılması önerilir.
88