Page 88 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 88

BİYOLOJİ        SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME





               SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5




             DERS                           BİYOLOJİ

             SINIF                          10


             ÜNİTE                          Kalıtımın Genel İlkeleri

             KONU                           Kalıtım ve Biyolojik Çeşitlilik

             KAZANIM                        10.2.1.1. Kalıtımın genel esaslarını açıklar.
             Kazanım Açıklaması             c. Eşeye bağlı kalıtım; hemofili ve kısmi renk körlüğü hastalıkları bağ-
                                            lamında ele alınır. Eşeye bağlı kalıtımın Y kromozomunda da görül-
                                            düğü belirtilir.

             KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ      Anlama

             ÖNERİLEN SÜRE                  10 Dakika


             ÖLÇME ARACI                    Tanılayıcı Dallanmış Ağaç


                                            “X Kromozomuna Bağlı Kalıtım” ile ilgili verilen önermelerden öğrenci-
             ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
                                            nin doğru seçimleri yapması beklenir.
                                            Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
                                            Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 6. çıkışa ulaşması gerekmek-
                                            tedir.


                                            Örnek 1:

                                            6. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim
                                            yapmış ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğ-
                                            ru seçim yapmış ve 6. önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için ise (Y)’yi
             DEĞERLENDİRME                  seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim
                                            yapmış ve 3 puan almıştır.


                                            Örnek 2:

                                            8. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim
                                            yapmış ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış
                                            seçim yapmış ve 7. önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (Y)’yi seçerek
                                            yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim
                                            yapmış ve 1 puan almıştır.

                                            Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “X Kromozomuna Bağlı Kalıtım” ko-
                                            nusunu tekrar çalışmaları önerilir.

             GERİ BİLDİRİM                  Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sını-
                                            fın genelinde meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram
                                            yanılgıları ortaya konularak bunların giderilmesine yönelik çalışmala-
                                            rın yapılması önerilir.





        88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93