Page 153 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 153
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7
DERS COĞRAFYA
SINIF 11
ÜNİTE Beşeri Sistemler
KONU Türkiye’de Tarım
KAZANIM 11.2.15. Türkiye’de tarım sektörünün özelliklerini açıklar.
Kazanım Açıklaması a) Tarım, hayvancılık, ormancılık ve balıkçılıkla ilgili temel kavramlara yer verilir.
b) Türkiye'de tarımsal üretimi etkileyen faktörlere yer verilir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin tarım ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yazması,
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN yazdığı bu kavram veya kelimeleri tarım ile birlikte kullanarak anlamlı cümleler
kurması beklenir.
I. Bölüm: Öğrencinin tarım ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya kavram için 1
puan verilir.
Örnek: Buğday
DEĞERLENDİRME
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Örnek: Türkiye’de buğday tarımının yoğun yapıldığı alanlar genelde yarı kurak
iklim koşullarına sahiptir.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyle-
rinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda:
Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi
ve öğretim sürecinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
GERİ BİLDİRİM Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda:
Değerlendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan
öğrencilerin ‘’Türkiye’de Tarım” ile ilgili kavramları, tekrar çalışmaları önerilir. Sı-
nıf genelinde öğrenme eksiğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından
konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerek-
mektedir.
153