Page 153 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 153

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7





             DERS                     COĞRAFYA

             SINIF                    11
             ÜNİTE                    Beşeri Sistemler

             KONU                     Türkiye’de Tarım
             KAZANIM                  11.2.15. Türkiye’de tarım sektörünün özelliklerini açıklar.

             Kazanım Açıklaması       a) Tarım, hayvancılık, ormancılık ve balıkçılıkla ilgili temel kavramlara yer verilir.
                                      b) Türkiye'de tarımsal üretimi etkileyen faktörlere yer verilir.


             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ           Anlama
             ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika
             ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi


                                      Öğrencinin tarım ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yazması,
             ÖĞRENCİDEN
             BEKLENEN                 yazdığı bu kavram veya kelimeleri tarım ile birlikte kullanarak anlamlı cümleler
                                      kurması beklenir.

                                      I. Bölüm: Öğrencinin tarım ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya kavram için 1
                                      puan verilir.

                                      Örnek: Buğday

             DEĞERLENDİRME
                                      II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.

                                      Örnek: Türkiye’de buğday tarımının yoğun yapıldığı alanlar genelde yarı kurak
                                      iklim koşullarına sahiptir.

                                      Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyle-
                                      rinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda:

                                      Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi
                                      ve öğretim sürecinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.


             GERİ BİLDİRİM            Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda:

                                      Değerlendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan
                                      öğrencilerin ‘’Türkiye’de Tarım” ile ilgili kavramları, tekrar çalışmaları önerilir. Sı-
                                      nıf genelinde öğrenme eksiğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından
                                      konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerek-
                                      mektedir.











                                                                                                             153
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158