Page 157 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 157

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                   SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8



                                                           PROJE

                                                    İKLİMİN TARIMA ETKİSİ
             Yönerge:
             Sevgili öğrenciler bu projede;
               • Yaşadığınız bölgenin coğrafi konum özelliklerini analiz etmeniz,
               • Yaşadığınız bölge için iklim özelliklerini inceleyerek tablo ve grafik haline getirmeniz ve bu bilgileri kullanarak
              iklim karakteriyle ilgili sonuçlara ulaşmanız,
               • İklimin tarım üzerindeki etkilerini saptamanız,
               • Yaşadığınız bölgenin iklim özelliklerini dikkate alarak bölgede yetiştirilebilecek, ekonomik değeri ve getirisi yük-
              sek tarım ürünleri ile ilgili önerilerde bulunmanız,
               • Yapmış olduğunuz çalışmaları raporlaştırmanız; proje aşamalarını, ulaştığınız sonuçları poster ve diijital sunuyla
              sunmanız beklenmektedir.
             Bu projeyi gerçekleştirirken aşağıdaki adımları takip etmeniz size kolaylık sağlaya caktır.
             Araştırmaya başlamadan önce şunlara dikkat etmelisiniz:
             Bir çalışma planı oluşturunuz, bu planda yapılacak işleri ve çalışma takviminizi belirtiniz.
             İhtiyaç duyduğunuzda öğretmeninize danışabilirsiniz.
             Araştırma yaparken şunlara dikkat etmelisiniz:
             Araştırma için dergiler, kitaplar, çevrim içi kaynaklar ile yakın çevrenizdeki kişi ve kuruluşlardan yararlanabilirsi-
             niz. İklim istatistiklerine meteoroloji bölge müdürlüklerinden veya Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı
             Meteoroloji Genel Müdürlüğü’ne ait https://www.mgm.gov.tr/ genel ağ adresi üzerinden ulaşabilirsiniz.
             Araştırmanızda;
             • Yaşadığınız bölgenin göreceli ve mutlak konum özelliklerini ayrı başlıklarla araştırarak bölgenin coğrafi konum
             özelliklerini açıklamanız,
             •  Yaptığınız  araştırmaların  sonucunda  yaşadığı  bölgenin  iklim  özelliklerini  ve  bölgede  yetiştirilebilecek  tarım
             ürünlerini belirlemeniz,
             •  İklimin tarım üzerindeki etkilerini olumlu ve olumsuz yönleriyle araştırmanız,
             • Yaşanılan bölge için belirlenen tarım ürünlerinden hangilerinin ekonomik değerinin daha yüksek olduğunu ve
             hangilerinden daha yüksek verim elde edilebileceğini belirlemeniz;
             • Yaşadığı bölgenin iklim özelliklerine dayanarak tarımda alınacak önlemler ve yetiştirilebilecek ürünlerle ilgili
             olarak bölge ikliminin özellikleri dikkate alınarak önerilerde bulunmanız;
             • Elde ettiğiniz verileri ve bulduğunuz önerileri bir posterve dijital sunu halime getirerek sunmanız beklenmek-
             tedir.
             Projenizi sunmak için hazırlayacağınız posterde ve dijital sunuda şunlara dikkat etmelisiniz:
             • Araştırmanın içeriğini kapsayacak şekilde hazırlanmasına,
             • Raporun alt başlıklarını içermesine,
             • Bölgenin iklim tabloları ve grafiklerini içermesine,
             • Bölgede yetiştirilebilecek tarım ürünlerini tanıtıcı fotoğraflar içermesine,
             • Kullanılan istatistikler, fotoğraflar, metinler ve diğer içerikler hakkında kaynakça bölümüne sahip olmasına
             dikkat ediniz.
             Araştırma raporunun aşağıdaki alt başlıkları içermesine dikkat etmelisiniz:
             • Projenin konusu
             • Projenin amacı
             • Kullanılan yöntem
             • Bulgular
             • Sonuç ve tartışma
             • Kaynakça
             Raporunuz yaşadığınız bölgeyle ilgili olarak;
             • Coğrafi konum özellikleri,
             • İklim özellikleri bakımından mevcut durum,
             • İklime uyumlu olacak şekilde yetiştirilebilecek tarım ürünleri ve bu tarım ürünleri ile ilgili açıklamalar bulun-
             malıdır.





                                                                                                             157
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162