Page 160 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 160
COĞRAFYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS COĞRAFYA
SINIF 11
ÜNİTE Beşeri Sistemler
KONU Türkiye’de Tarım
KAZANIM 11.2.15. Türkiye’de tarım sektörünün özelliklerini açıklar.
Kazanım Açıklaması b) Türkiye'de tarımsal üretimi etkileyen faktörlere yer verilir.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerin “Türkiye’de Tarım” ile ilgili verilen görseller içeren yapılandırılmış
BEKLENEN griddeki kutucuk numaralarını kulla narak verilen soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 1, 3 ve 8
II. 2, 4, 5, 6, 7 ve 9
III. 1 ve 5
IV. 1, 3 ve 8
V. 1 ve 5
VI. 2, 4, 5, 6, 7 ve 9
VII. 3, 4 ve 6
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “1, 3, ve 8 ” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
Formül: C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
(C1:C2) - (C3:C4) = 3/3 - 0/6 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
DEĞERLENDİRME eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1 + 1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci II. soru için “2, 4, 5 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda; C1 = 3, C2 = 6, C3 = 1 ve C4 = 3’tür.
(C1:C2) - (C3:C4) = 3/6 - 1/3 =0,5-0,33= 0,16 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5,8 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(0,16+1).5=5,8 puan
Örnek 3:
Öğrenci VII. soru için “3, 5, ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda; C1 = 1, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 6’dır.
(C1:C2) - (C3:C4) = 1/3 - 2/6 = 0,33-0,33=0 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
160