Page 160 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 160

COĞRAFYA            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



               SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9




          DERS                     COĞRAFYA
          SINIF                    11

          ÜNİTE                    Beşeri Sistemler

          KONU                     Türkiye’de Tarım
          KAZANIM                  11.2.15. Türkiye’de tarım sektörünün özelliklerini açıklar.

          Kazanım Açıklaması       b) Türkiye'de tarımsal üretimi etkileyen faktörlere yer verilir.

          KAZANIMIN                 Anlama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ

          ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika
          ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid

          ÖĞRENCİDEN               Öğrencilerin “Türkiye’de Tarım” ile ilgili verilen görseller içeren yapılandırılmış
          BEKLENEN                 griddeki kutucuk numaralarını kulla narak verilen soruları cevaplaması beklenir.

                                   Doğru Cevaplar:
                                   I. 1, 3 ve 8
                                   II. 2, 4, 5, 6, 7 ve 9
                                   III. 1 ve 5
                                   IV. 1, 3 ve 8
                                   V. 1 ve 5
                                   VI. 2, 4, 5, 6, 7 ve 9
                                   VII. 3, 4 ve 6

                                   Örnek 1:
                                   Öğrenci I. soru için “1, 3, ve 8 ” cevabını vermiş olsun.
                                   Bu durumda;
                                   C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                   C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;


                                   Formül: C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                   (C1:C2) - (C3:C4) = 3/3 - 0/6 = 1 olacaktır.
                                   Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
            DEĞERLENDİRME          eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                   mektedir.
                                   (1 + 1) · 5 = 10 puan

                                   Örnek 2:
                                   Öğrenci II. soru için “2, 4, 5 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                   Bu durumda; C1 = 3, C2 = 6, C3 = 1 ve C4 = 3’tür.
                                   (C1:C2) - (C3:C4) = 3/6 - 1/3 =0,5-0,33= 0,16 olacaktır.
                                   Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5,8 öğrencinin
                                   aldığı puanı göstermektedir.
                                   (0,16+1).5=5,8 puan

                                   Örnek 3:
                                   Öğrenci VII. soru için “3, 5, ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                   Bu durumda; C1 = 1, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 6’dır.
                                   (C1:C2) - (C3:C4) = 1/3 - 2/6 = 0,33-0,33=0 olacaktır.
                                   Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5 öğrencinin aldığı
                                   puanı göstermektedir.


        160
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165