Page 210 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 210

COĞRAFYA            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




               SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10




           DERS                     COĞRAFYA

           SINIF                    12
           ÜNİTE                    Beşeri Sistemler

           KONU                     Türkiye’deki Doğal ve Kültürel Sembollerin Mekân İlişkisi
           KAZANIM                  12.2.14. Türkiye'deki doğal ve kültürel sembollerin mekânla ilişkisini açıklar.

           Kazanım Açıklaması       a) Türkiye’deki doğal ve kültürel sembollerin mekân algısına olan etkisine yer ve-
                                    rilir.
           KAZANIMIN
           BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama
           ÖNERİLEN SÜRE            15 dakika
           ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid

                                    Öğrencilerin “Türkiye’deki doğal ve kültürel sembollerin” ile ilgili verilen görseller
           ÖĞRENCİDEN               içeren  yapılandırılmış  griddeki  kutucuk  numaralarını  kulla narak  verilen  soruları
           BEKLENEN                 cevaplaması beklenir.

                                    Doğru Cevaplar:
                                    I. 2, 6, 7 ve 9
                                    II. 1, 3, 4, 5 ve 8
                                    III. 3, 4 ve 8
                                    IV. 1, 5 ve 7
                                    V. 2, 6 ve 9
                                    VI. 1, 3, 5 ve 8

                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci I. soru için “2, 6, 7 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                    C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
                                    Formül: C1 = 4, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
                                    (C1:C2) - (C3:C4) = 4/4 - 0/5 = 1 olacaktır.
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                    eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
             DEĞERLENDİRME          mektedir.
                                    (1 + 1) · 5 = 10 puan

                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci VI. soru için “1, 3 ve 5” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda; C1 = 3, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
                                    (C1:C2) - (C3:C4) = 3/4 - 0/5 = 3/4 olacaktır.
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,75 öğrencinin
                                    aldığı puanı göstermektedir.

                                    Örnek 3:
                                    Öğrenci II. soru için “2, 6, 5 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda; C1 = 2, C2 = 5, C3 = 2 ve C4 = 4’tür.
                                    (C1:C2) - (C3:C4) = 2/5 - 2/4 = 0.4-0,5=-0,1 olacaktır.
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 4,5 öğrencinin
                                    aldığı puanı göstermektedir.
                                    (-0,1+ 1) · 5 = 4,5 puan


        210
   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215