Page 210 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 210
COĞRAFYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10
DERS COĞRAFYA
SINIF 12
ÜNİTE Beşeri Sistemler
KONU Türkiye’deki Doğal ve Kültürel Sembollerin Mekân İlişkisi
KAZANIM 12.2.14. Türkiye'deki doğal ve kültürel sembollerin mekânla ilişkisini açıklar.
Kazanım Açıklaması a) Türkiye’deki doğal ve kültürel sembollerin mekân algısına olan etkisine yer ve-
rilir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin “Türkiye’deki doğal ve kültürel sembollerin” ile ilgili verilen görseller
ÖĞRENCİDEN içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kulla narak verilen soruları
BEKLENEN cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 2, 6, 7 ve 9
II. 1, 3, 4, 5 ve 8
III. 3, 4 ve 8
IV. 1, 5 ve 7
V. 2, 6 ve 9
VI. 1, 3, 5 ve 8
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “2, 6, 7 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
Formül: C1 = 4, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
(C1:C2) - (C3:C4) = 4/4 - 0/5 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
DEĞERLENDİRME mektedir.
(1 + 1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci VI. soru için “1, 3 ve 5” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda; C1 = 3, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
(C1:C2) - (C3:C4) = 3/4 - 0/5 = 3/4 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,75 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Örnek 3:
Öğrenci II. soru için “2, 6, 5 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda; C1 = 2, C2 = 5, C3 = 2 ve C4 = 4’tür.
(C1:C2) - (C3:C4) = 2/5 - 2/4 = 0.4-0,5=-0,1 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 4,5 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(-0,1+ 1) · 5 = 4,5 puan
210