Page 214 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 214
COĞRAFYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11
Soru 2: Niteliği doğru belirtilen her bir miras alanı 1 puan olmak üzere toplam 19
puan verilecek.
Türkiye’de kültürel nitelikteki miras alanları;
Çatalhöyük Neolitik Alanı, Hattuşa: Hitit Başkenti, Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası,
Arslantepe Höyüğü, Nemrut Dağı, Göbekli Tepe, Diyarbakır Kalesi ve Hevsel Bahçe-
leri Kültürel Peyzajı, Ani Arkeolojik Alanı, Edirne Selimiye Camii ve Külliyesi, Truva
Arkeolojik Alanı, Bergama Çok Katmanlı Kültürel Peyzaj Alanı, Efes, Aphrodisias,
Xanthos-Letoon, İstanbul'un Tarihi Alanları, Bursa ve Cumalıkızık: Osmanlı İmpara-
torluğunun Doğuşu, Safranbolu Şehri’dir.
Türkiye’de hem kültürel hem de doğal nitelikteki miras alanları ise;
Göreme Millî Parkı – Kapadokya ve Hieropolis-Pamukkale’dir.
Soru 3: 10 puan verilecek.
• Doğal ve kültürel varlıkları belirleyip dünyaya tanıtmak (5 puan)
• Eski özelliklerini yitirmiş veya yok olmuş doğal ve kültürel değerlerin tüm insanlar
tarafından korunması ve yaşatılması için bir bilinç oluşturmak. (5 puan)
Soru 4: Koruma uygulamaları için verilecek her bir öneri 1 puan ve toplamda 4
öneri için puan verilmek kaydıyla toplam 4 puan verilecek.
DEĞERLENDİRME • Miras alanlarında oluşabilecek afetler için öngörüye dayalı tedbirler alınması
• Kültürel miras alanlarında gerekli durumlarda güçlendirme ve restorasyon çalış-
malarının yapılması
• Kültürel ve doğal miras alanlarının yerleşmeye açılmaması
• Asit yağışlarının oluşabileceği alanlardaki kültürel mimari unsurların korunması
için önlemler alınması
• Kültürel ve doğal miras alanlarında taşıma kapasitesine uygun sayıda turist kabul
edilmesi
Soru 5. Her bir örnek için 1 puan, beş örnek için toplam 5 puan verilecek. Sorunun
olası cevapları şunlar olabilir.
Olası cevaplardan bazıları;
Zeugma Arkeolojik Alanı (Gaziantep)
Çanakkale ve Gelibolu 1. Dünya Savaşı Alanları (Çanakkale)
Sümela Manastırı (Trabzon)
St. Nicholas Kilisesi (Antalya)
Karain Mağarası (Antalya)
(Üstün nitelikteki doğal ve kültürel alanlardan farklı cevaplar da doğru kabul edi-
lebilir.)
“Türkiye’nin Kültürel Mirası” ile ilgili cevapları yanlış yerleştiren öğrencilerin siyasi
haritadan illerin yerlerini, Türkiye’de kültürel-doğal miras alanları ve “Türkiye’nin
Kültürel Mirası” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Türkiye’nin
Kültürel Mirası” konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram
yanılgılarını gidermesi önerilir.
214