Page 217 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 217

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12




             DERS                     COĞRAFYA

             SINIF                    12
             ÜNİTE                    Beşeri Sistemler

             KONU                     Türkiye’deki Doğal ve Kültürel Sembollerin Mekân İlişkisi

             KAZANIM                  12.2.14. Türkiye'deki doğal ve kültürel sembollerin mekânla ilişkisini açıklar.

             KAZANIMIN                Anlama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç

             ÖĞRENCİDEN               Öğrencilerden “Türkiye’deki Doğal ve Kültürel Sembollerin Mekân İlişkisi ” ile ilgili
             BEKLENEN                 verilen önermelerden yola çıkarak doğru seçimler yapması beklenir.

                                      Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 4 tam
                                      puan alabilmesi için 5 numaralı çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                      Örnek 1:
                                      2. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
                                      ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış ve
                                      4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış ve 8.
                                      önermeye ulaşmıştır. 8. önerme için (Y)’yi seçerek doğru bir seçim yapmıştır. Bu
                                      durumda öğrenci 4 doğru seçim yapmış ve 4 puan almıştır.

               DEĞERLENDİRME
                                      Örnek 2:
                                      13. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış bir seçim yapmış
                                      ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış bir seçim yapmış ve
                                      7. önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (Y)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış ve 15.
                                      önermeye ulaşmıştır. 15. önerme için (D)’yi seçerek yanlış bir seçim yapmıştır. Bu
                                      durumda öğrenci 1 doğru, 3 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.






                                      Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Türkiye’deki Doğal ve Kültürel Sembollerin Mekân
                                      İlişkisi” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.

             GERİ BİLDİRİM
                                      Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
                                      meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
                                      rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.













                                                                                                             217
   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222