Page 217 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 217
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12
DERS COĞRAFYA
SINIF 12
ÜNİTE Beşeri Sistemler
KONU Türkiye’deki Doğal ve Kültürel Sembollerin Mekân İlişkisi
KAZANIM 12.2.14. Türkiye'deki doğal ve kültürel sembollerin mekânla ilişkisini açıklar.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerden “Türkiye’deki Doğal ve Kültürel Sembollerin Mekân İlişkisi ” ile ilgili
BEKLENEN verilen önermelerden yola çıkarak doğru seçimler yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 4 tam
puan alabilmesi için 5 numaralı çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış ve
4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış ve 8.
önermeye ulaşmıştır. 8. önerme için (Y)’yi seçerek doğru bir seçim yapmıştır. Bu
durumda öğrenci 4 doğru seçim yapmış ve 4 puan almıştır.
DEĞERLENDİRME
Örnek 2:
13. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış bir seçim yapmış
ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış bir seçim yapmış ve
7. önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (Y)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış ve 15.
önermeye ulaşmıştır. 15. önerme için (D)’yi seçerek yanlış bir seçim yapmıştır. Bu
durumda öğrenci 1 doğru, 3 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Türkiye’deki Doğal ve Kültürel Sembollerin Mekân
İlişkisi” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
217