Page 90 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 90
FELSEFE SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
DERS FELSEFE
SINIF 11
ÜNİTE MÖ 6. YÜZYIL- MS 2. YÜZYIL FELSEFESİ
KONU MÖ 6. Yüzyıl- MS 2. Yüzyıl Felsefesinin Ayırıcı Nitelikleri
KAZANIM 11.1.2. MÖ 6. yüzyıl-MS 2. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
Kazanım Açıklaması b) Sokrates ve Sofistlerin (Protagoras ve Gorgias) bilgi ve ahlak anlayışları ele
alınır.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 25 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN “Sokrates ve Sofistlerin bilgi ve ahlak anlayışları” konusu ile ilgili verilen önermeler-
BEKLENEN den öğrencinin doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 4 tam
puan alabilmesi için 3. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1: 3. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim
yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yap-
mış ve 4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış
ve 9. önermeye ulaşmıştır. 9. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
DEĞERLENDİRME 3. çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 4 doğru seçim yapmış ve 4 puan almıştır.
Örnek 2: 1. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim
yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yap-
mış ve 4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış
ve 8. önermeye ulaşmıştır. 8. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 1.
çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru, 1 yanlış seçim yapmış ve 3 puan
almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Sokrates ve Sofistlerin bilgi ve ahlak anlayışları”
konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
GERİ BİLDİRİM
görülen eksik veya yanlış öğrenmelerin belirlenerek giderilmesine yönelik çalışma-
ların yapılması önerilir.
90