Page 90 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 90

FELSEFE             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3




            DERS                     FELSEFE

            SINIF                    11


            ÜNİTE                    MÖ 6. YÜZYIL- MS 2. YÜZYIL FELSEFESİ

            KONU                     MÖ 6. Yüzyıl- MS 2. Yüzyıl Felsefesinin Ayırıcı Nitelikleri

            KAZANIM                  11.1.2. MÖ 6. yüzyıl-MS 2. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.

            Kazanım Açıklaması       b) Sokrates ve Sofistlerin (Protagoras ve Gorgias) bilgi ve ahlak anlayışları ele
                                     alınır.
            KAZANIMIN
            BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama

            ÖNERİLEN SÜRE            25 Dakika

            ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç


            ÖĞRENCİDEN               “Sokrates ve Sofistlerin bilgi ve ahlak anlayışları” konusu ile ilgili verilen önermeler-
            BEKLENEN                 den öğrencinin doğru seçimleri yapması beklenir.



                                     Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 4 tam
                                     puan alabilmesi için 3. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
                                     Örnek 1: 3. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim
                                     yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yap-
                                     mış ve 4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış
                                     ve 9. önermeye ulaşmıştır. 9. önerme için  (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
            DEĞERLENDİRME            3. çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 4 doğru seçim yapmış ve 4 puan almıştır.
                                     Örnek 2: 1. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim
                                     yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yap-
                                     mış ve 4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış
                                     ve 8. önermeye ulaşmıştır. 8. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 1.
                                     çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru, 1 yanlış seçim yapmış ve 3 puan
                                     almıştır.




                                     Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Sokrates ve Sofistlerin bilgi ve ahlak anlayışları”
                                     konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
                                     Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
            GERİ BİLDİRİM
                                     görülen eksik veya yanlış öğrenmelerin belirlenerek giderilmesine yönelik çalışma-
                                     ların yapılması önerilir.













        90
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95