Page 95 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 95

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5




            DERS                     FELSEFE

            SINIF                    11


            ÜNİTE                    MS 2. Yüzyıl-MS 15. Yüzyıl Felsefesi

            KONU                     8. Yüzyıl- 12. Yüzyıl Çeviri Faaliyetlerinin İslam ve Batı Felsefesine Etkisi

                                     11.2.2. MS 2. yüzyıl-MS 15. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
            KAZANIM

            Kazanım Açıklaması       d) 8-12. yüzyıl arasındaki çeviri faaliyetlerinin İslam felsefesine ve Batı felsefesine
                                     etkileri üzerinde durulur.
            KAZANIMIN
            BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama

            ÖNERİLEN SÜRE            1 Hafta

            ÖLÇME ARACI              Performans Görevi

                                     Öğrencilerden;
                                      •  Çalışma planı hazırlaması,
                                      •  “8-12. yüzyıl arasındaki çeviri faaliyetlerinin İslam felsefesine ve Batı felsefesi-
                                         ne etkileri” ile ilgili kapsamlı bir araştırma yapması,
                                      •  Araştırma yaparken;

                                            Çeviri merkezlerinin yerlerini,
                                            “Beyt’ül Hikme”nin çeviri faaliyetlerindeki yeri ve önemini,
            ÖĞRENCİDEN
            BEKLENEN                        Çevirisi yapılan eserleriyle dönemi en çok etkileyen Antik Yunan filozoflarını
                                     ve düşüncelerini,
                                             8-12. yüzyıl arasında yapılan çeviri faaliyetlerinin İslam felsefesine etkilerini,
                                             8-12. yüzyıl arasında yapılan çeviri faaliyetlerinin Batı felsefesine etkilerini
                                     dikkate alması,
                                      •  Elde ettikleri bilgilerden ve ilgili görsellerden yararlanarak bir sunu hazırlayıp
                                         sınıf ortamında sunmaları beklenir.



                                     Performans ve Sunu Değerlendirme Ölçeği
            DEĞERLENDİRME
                                     Öz ve Akran Değerlendirme Ölçeği



                                     Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak “8-12. yüzyıl arasındaki çeviri faaliyet-
            GERİ BİLDİRİM            lerinin  İslam  felsefesine  ve  Batı  felsefesine  etkileri”  konusu  ile  ilgili  öğrencilerin
                                     öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.












                                                                                                              95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100