Page 95 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 95
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5
DERS FELSEFE
SINIF 11
ÜNİTE MS 2. Yüzyıl-MS 15. Yüzyıl Felsefesi
KONU 8. Yüzyıl- 12. Yüzyıl Çeviri Faaliyetlerinin İslam ve Batı Felsefesine Etkisi
11.2.2. MS 2. yüzyıl-MS 15. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
KAZANIM
Kazanım Açıklaması d) 8-12. yüzyıl arasındaki çeviri faaliyetlerinin İslam felsefesine ve Batı felsefesine
etkileri üzerinde durulur.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 1 Hafta
ÖLÇME ARACI Performans Görevi
Öğrencilerden;
• Çalışma planı hazırlaması,
• “8-12. yüzyıl arasındaki çeviri faaliyetlerinin İslam felsefesine ve Batı felsefesi-
ne etkileri” ile ilgili kapsamlı bir araştırma yapması,
• Araştırma yaparken;
Çeviri merkezlerinin yerlerini,
“Beyt’ül Hikme”nin çeviri faaliyetlerindeki yeri ve önemini,
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN Çevirisi yapılan eserleriyle dönemi en çok etkileyen Antik Yunan filozoflarını
ve düşüncelerini,
8-12. yüzyıl arasında yapılan çeviri faaliyetlerinin İslam felsefesine etkilerini,
8-12. yüzyıl arasında yapılan çeviri faaliyetlerinin Batı felsefesine etkilerini
dikkate alması,
• Elde ettikleri bilgilerden ve ilgili görsellerden yararlanarak bir sunu hazırlayıp
sınıf ortamında sunmaları beklenir.
Performans ve Sunu Değerlendirme Ölçeği
DEĞERLENDİRME
Öz ve Akran Değerlendirme Ölçeği
Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak “8-12. yüzyıl arasındaki çeviri faaliyet-
GERİ BİLDİRİM lerinin İslam felsefesine ve Batı felsefesine etkileri” konusu ile ilgili öğrencilerin
öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.
95