Page 99 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 99
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6
DERS FELSEFE
SINIF 11
ÜNİTE MS 2. Yüzyıl-MS 15. Yüzyıl Felsefesi
KONU İslam Felsefesinin Temel Özellikleri ve Öne Çıkan Problemleri
11.2.2. MS 2. yüzyıl-MS 15. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
KAZANIM
Kazanım Açıklaması b) MS 2. yüzyıl-MS 15. yüzyıl İslam felsefesinin temel özellikleri ve problemleri
üzerinde durulur.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin, “İslam Felsefesinin Temel Özellikleri ve Öne Çıkan Problemleri” ile ilgili
BEKLENEN verilen önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 4 tam puan alabilmesi için 3. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
3. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4.
önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 9. öner-
meye ulaşmıştır. 9. önerme için ise (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 3. çıkışa
DEĞERLENDİRME ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 4 doğru seçim yapmış ve 4 puan almıştır.
Örnek 2:
11. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış
ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
6. önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 13.
önermeye ulaşmıştır. 13. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 11.
çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 2 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 2 puan
almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “İslam Felsefesinin Temel Özellikleri ve Öne
Çıkan Problemleri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar dikkate alınarak sınıfın genelinde görülen
öğrenme eksikliklerinin ortaya konulması ve bunların giderilmesine yönelik çalış-
maların yapılması önerilir.
99