Page 99 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 99

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6




            DERS                     FELSEFE

            SINIF                    11


            ÜNİTE                    MS 2. Yüzyıl-MS 15. Yüzyıl Felsefesi

            KONU                     İslam Felsefesinin Temel Özellikleri ve Öne Çıkan Problemleri


                                     11.2.2. MS 2. yüzyıl-MS 15. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
            KAZANIM
            Kazanım Açıklaması       b) MS 2. yüzyıl-MS 15. yüzyıl İslam felsefesinin temel özellikleri ve problemleri
                                     üzerinde durulur.
            KAZANIMIN
            BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama

            ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

            ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç



            ÖĞRENCİDEN               Öğrencinin, “İslam Felsefesinin Temel Özellikleri ve Öne Çıkan Problemleri” ile ilgili
            BEKLENEN                 verilen önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.


                                     Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
                                     Öğrencinin 4 tam puan alabilmesi için 3. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                     Örnek 1:
                                     3. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                     2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4.
                                     önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 9. öner-
                                     meye ulaşmıştır. 9. önerme için ise (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 3. çıkışa
            DEĞERLENDİRME            ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 4 doğru seçim yapmış ve 4 puan almıştır.

                                     Örnek 2:
                                     11. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış
                                     ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                     6. önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 13.
                                     önermeye ulaşmıştır. 13. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 11.
                                     çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 2 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 2 puan
                                     almıştır.



                                     Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “İslam Felsefesinin Temel Özellikleri ve Öne
                                     Çıkan Problemleri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.

            GERİ BİLDİRİM
                                     Sınıfın  çoğunluğunun  ulaştığı  çıkışlar  dikkate  alınarak  sınıfın  genelinde  görülen
                                     öğrenme eksikliklerinin ortaya konulması ve bunların giderilmesine yönelik çalış-
                                     maların yapılması önerilir.






                                                                                                              99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104