Page 103 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 103
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8
DERS FELSEFE
SINIF 11
ÜNİTE 15.Yüzyıl-17.Yüzyıl Felsefesi
KONU 15. Yüzyıl-17. Yüzyıl Felsefesinde Öne Çıkan Görüşler
11.3.2. 15. yüzyıl-17. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
KAZANIM
b) Hümanizm, bilimsel yöntem, kartezyen felsefe ve hukuk felsefesi üzerinde durulur.
Kazanım Açıklaması
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Kavrama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN Öğrencinin, verilen bilgilerden doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. öner-
meye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
DEĞERLENDİRME öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
6. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 3.
önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 6. öner-
meye ulaşmıştır. 6. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “15. Yüzyıl-17. Yüzyıl Felsefesinde Öne Çıkan
Görüşler” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
GERİ BİLDİRİM
meydana gelen eksik veya yanlış değerlendirmeler ve kavram yanılgıları ortaya
konularak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması, konunun birlikte
yeniden sınıfta ana hatlarıyla tekrar edilmesi önerilir.
103