Page 103 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 103

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8




            DERS                     FELSEFE

            SINIF                    11


            ÜNİTE                    15.Yüzyıl-17.Yüzyıl Felsefesi

            KONU                     15. Yüzyıl-17. Yüzyıl Felsefesinde Öne Çıkan Görüşler

                                     11.3.2. 15. yüzyıl-17. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
            KAZANIM
                                     b) Hümanizm, bilimsel yöntem, kartezyen felsefe ve hukuk felsefesi üzerinde durulur.
            Kazanım Açıklaması

            KAZANIMIN
            BİLİŞSEL DÜZEYİ          Kavrama

            ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

            ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç


            ÖĞRENCİDEN
            BEKLENEN                 Öğrencinin, verilen bilgilerden doğru seçimleri yapması beklenir.

                                     Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                     puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                     Örnek 1:
                                     2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
                                     önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. öner-
                                     meye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
            DEĞERLENDİRME            öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.

                                     Örnek 2:
                                     6. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 3.
                                     önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 6. öner-
                                     meye ulaşmıştır. 6. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
                                     öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.



                                     Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “15. Yüzyıl-17. Yüzyıl Felsefesinde Öne Çıkan
                                     Görüşler”  konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
                                     Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
            GERİ BİLDİRİM
                                     meydana gelen eksik veya yanlış değerlendirmeler ve kavram yanılgıları ortaya
                                     konularak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması, konunun birlikte
                                     yeniden sınıfta ana hatlarıyla tekrar edilmesi önerilir.













                                                                                                             103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108