Page 105 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 105

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9




            DERS                     FELSEFE

            SINIF                    11


            ÜNİTE                    15.Yüzyıl-17.Yüzyıl Felsefesi

            KONU                     15. Yüzyıl-17. Yüzyıl Felsefesinin Karakteristik Özellikleri

            KAZANIM                  11.3.2. 15. yüzyıl-17. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.

                                     a) Skolastik düşünce ile modern düşüncenin temel farkları üzerinde durulur.
            Kazanım Açıklaması
                                     b) Hümanizm, bilimsel yöntem, kartezyen felsefe ve hukuk felsefesi üzerinde durulur.
                                     c) N. Kopernik, G. Galileo, F. Bacon ve I. Newton’un bilimsel çalışmalarının 15.
                                     yüzyıl-17. yüzyıl felsefesi üzerindeki etkilerine değinilir.



            KAZANIMIN                Kavrama
            BİLİŞSEL DÜZEYİ

            ÖNERİLEN SÜRE            1 hafta (hazırlık) + 20 dakika sunum


            ÖLÇME ARACI              Performans Görevi
                                     Öğrencilerden;
                                     a)  Skolastik düşünce ve modern düşüncenin farkları,
                                     b)  Hümanizm, bilimsel yöntem, kartezyen felsefe ve hukuk felsefesi,
            ÖĞRENCİDEN
            BEKLENEN                 c)  N. Kopernik, G. Galileo, F. Bacon ve I. Newton’un bilimsel çalışmalarının 15.
                                        yüzyıl-17. yüzyıl felsefesi üzerindeki etkilerine ilişkin çoktan seçmeli soru bulma-
                                        ları, bu sorulara örnekte verilen aşamalarla çözüm yazmaları beklenmektedir.


                                     Dereceleme Ölçeği
            DEĞERLENDİRME            Öz Değerlendirme




                                     Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak “15. yüzyıl-17. yüzyıl felsefesinin karak-
            GERİ BİLDİRİM            teristik özellikleri”  ile ilgili öğrencinin öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik ça-
                                     lışmalar yapılması önerilir.























                                                                                                             105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110