Page 105 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 105
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS FELSEFE
SINIF 11
ÜNİTE 15.Yüzyıl-17.Yüzyıl Felsefesi
KONU 15. Yüzyıl-17. Yüzyıl Felsefesinin Karakteristik Özellikleri
KAZANIM 11.3.2. 15. yüzyıl-17. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
a) Skolastik düşünce ile modern düşüncenin temel farkları üzerinde durulur.
Kazanım Açıklaması
b) Hümanizm, bilimsel yöntem, kartezyen felsefe ve hukuk felsefesi üzerinde durulur.
c) N. Kopernik, G. Galileo, F. Bacon ve I. Newton’un bilimsel çalışmalarının 15.
yüzyıl-17. yüzyıl felsefesi üzerindeki etkilerine değinilir.
KAZANIMIN Kavrama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 1 hafta (hazırlık) + 20 dakika sunum
ÖLÇME ARACI Performans Görevi
Öğrencilerden;
a) Skolastik düşünce ve modern düşüncenin farkları,
b) Hümanizm, bilimsel yöntem, kartezyen felsefe ve hukuk felsefesi,
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN c) N. Kopernik, G. Galileo, F. Bacon ve I. Newton’un bilimsel çalışmalarının 15.
yüzyıl-17. yüzyıl felsefesi üzerindeki etkilerine ilişkin çoktan seçmeli soru bulma-
ları, bu sorulara örnekte verilen aşamalarla çözüm yazmaları beklenmektedir.
Dereceleme Ölçeği
DEĞERLENDİRME Öz Değerlendirme
Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak “15. yüzyıl-17. yüzyıl felsefesinin karak-
GERİ BİLDİRİM teristik özellikleri” ile ilgili öğrencinin öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik ça-
lışmalar yapılması önerilir.
105