Page 101 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 101

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7




            DERS                     FELSEFE

            SINIF                    11


            ÜNİTE                    15.Yüzyıl-17.Yüzyıl Felsefesi

            KONU                     15.Yüzyıl-17.Yüzyıl Felsefesinin Ayırıcı Nitelikleri



            KAZANIM                  11.3.2. 15. yüzyıl-17. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.

            KAZANIMIN                Anlama
            BİLİŞSEL DÜZEYİ

            ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

            ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi


                                     Öğrencinin 15.Yüzyıl-17.Yüzyıl Felsefesi ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime
            ÖĞRENCİDEN
            BEKLENEN                 veya kavramları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri düşünme ile birlikte
                                     kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.

                                     I. Bölüm: Öğrencinin 15.Yüzyıl-17.Yüzyıl Felsefesi kavramı ile ilişkili yazdığı her
                                     bir kelime veya kavram için 1 puan verilir.
                                     Örnek: Hümanizm
            DEĞERLENDİRME
                                     II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                     Örnek: Hümanizm 15-17. yüzyılda ortaya çıkan bir anlayıştır.


                                     Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                     zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda:

                                     Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlen-
                                     mesi ve öğretim sürecinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.

                                     Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda:
            GERİ BİLDİRİM            Değerlendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kurama-
                                     yan öğrencilerin “15.Yüzyıl-17.Yüzyıl Felsefesinin Ayırıcı Nitelikleri” konusunu tek-
                                     rar çalışmaları önerilir.
                                     Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda:

                                     Öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının
                                     giderilmesi gerekmektedir.














                                                                                                             101
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106