Page 101 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 101
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7
DERS FELSEFE
SINIF 11
ÜNİTE 15.Yüzyıl-17.Yüzyıl Felsefesi
KONU 15.Yüzyıl-17.Yüzyıl Felsefesinin Ayırıcı Nitelikleri
KAZANIM 11.3.2. 15. yüzyıl-17. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin 15.Yüzyıl-17.Yüzyıl Felsefesi ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN veya kavramları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri düşünme ile birlikte
kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.
I. Bölüm: Öğrencinin 15.Yüzyıl-17.Yüzyıl Felsefesi kavramı ile ilişkili yazdığı her
bir kelime veya kavram için 1 puan verilir.
Örnek: Hümanizm
DEĞERLENDİRME
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Örnek: Hümanizm 15-17. yüzyılda ortaya çıkan bir anlayıştır.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda:
Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlen-
mesi ve öğretim sürecinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda:
GERİ BİLDİRİM Değerlendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kurama-
yan öğrencilerin “15.Yüzyıl-17.Yüzyıl Felsefesinin Ayırıcı Nitelikleri” konusunu tek-
rar çalışmaları önerilir.
Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda:
Öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının
giderilmesi gerekmektedir.
101