Page 20 - İngilizce Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 20

İNGİLİZCE           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




                  2. ÇALIŞMANIN AMACI

             Bu çalışmanın genel  amacı, öğretmenlerin sınıf  içi değerlendirme yeterliklerini geliştirmektir. Bu genel
             amaca bağlı olarak aşağıdaki alt amaçların gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir:
             •  Biçimlendirici değerlendirmeye olanak sağlayan alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin kullanımı
               konusunda öğretmen yeterliklerinin geliştirilmesi,
             •  Kullanılan alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinden performans görevi, portfolyo, proje ve posterin
               puanlanmasında kullanılan kontrol listesi, dereceleme ölçeği gibi puanlama araçlarının geliştirilmesi ve
               kullanımı konusunda öğretmen kapasitesinin güçlendirilmesi,
             •  Etkin  bir  geri  bildirim  süreci  işletme  ve  öğrenmenin  değerlendirilmesinden  ziyade  öğrenme  için  değerlen-
               dirmenin ön plana çıkarılması amaçlanmaktadır.
             Bu amaçlar  doğrultusunda  Ingilizce  dersinin 10.  sınıf  öğretim programlarından farklı  bilişsel  düzeylerde
             7 kazanım seçilmiş ve bu kazanımlara yönelik biçimlendirici değerlendirmeyi destekleyecek şekilde ağırlıklı olarak
             alternatif ölçme ve puanlama araçları geliştirilmiştir. Bazı kazanımlar için ise açık uçlu sorular ve çalışma kâğıtları
             da hazırlanmıştır. Seçilen kazanımlara yönelik tek bir ölçme aracı geliştirilmemiş, bunun yerine kazanıma uygun
             olabilecek çeşitli ölçme araçları geliştirilmiştir. Seçilen kazanımlar için geliştirilen ölçme araçlarının öğretmenlerimiz
             tarafından örnek alınarak burada yer almayan kazanımlara uyarlanması ve ilgili kazanımların bilişsel düzeyleri
             dikkate alınarak ölçme aracı geliştirmede öğretmenlerimize rehberlik edeceği düşünülmektedir.

             Ölçme  araçları,  öğrencilerde  kazanıma ait  genel  beceriler  ile derse  özgü  becerilerin hem  geliştirilmesine
             hem de ölçülmesine olanak sağlayacak şekilde oluşturulmuştur. Örneğin bir performans görevinde içeriğine
             bağlı olacak şekilde bilgi okuryazarlığı, iletişim, iş birliği, yaratıcı düşünme ve inovasyon, problem çözme ve
             eleştirel düşünme gibi kazanıma ait genel beceriler ile bilimsel süreç becerileri ve akıl yürütme gibi derse
             özgü becerilerin ölçülmesi ve geliştirilmesi amaçlanmıştır.






















































        20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25