Page 20 - İngilizce Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 20
İNGİLİZCE SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
2. ÇALIŞMANIN AMACI
Bu çalışmanın genel amacı, öğretmenlerin sınıf içi değerlendirme yeterliklerini geliştirmektir. Bu genel
amaca bağlı olarak aşağıdaki alt amaçların gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir:
• Biçimlendirici değerlendirmeye olanak sağlayan alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin kullanımı
konusunda öğretmen yeterliklerinin geliştirilmesi,
• Kullanılan alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinden performans görevi, portfolyo, proje ve posterin
puanlanmasında kullanılan kontrol listesi, dereceleme ölçeği gibi puanlama araçlarının geliştirilmesi ve
kullanımı konusunda öğretmen kapasitesinin güçlendirilmesi,
• Etkin bir geri bildirim süreci işletme ve öğrenmenin değerlendirilmesinden ziyade öğrenme için değerlen-
dirmenin ön plana çıkarılması amaçlanmaktadır.
Bu amaçlar doğrultusunda Ingilizce dersinin 10. sınıf öğretim programlarından farklı bilişsel düzeylerde
7 kazanım seçilmiş ve bu kazanımlara yönelik biçimlendirici değerlendirmeyi destekleyecek şekilde ağırlıklı olarak
alternatif ölçme ve puanlama araçları geliştirilmiştir. Bazı kazanımlar için ise açık uçlu sorular ve çalışma kâğıtları
da hazırlanmıştır. Seçilen kazanımlara yönelik tek bir ölçme aracı geliştirilmemiş, bunun yerine kazanıma uygun
olabilecek çeşitli ölçme araçları geliştirilmiştir. Seçilen kazanımlar için geliştirilen ölçme araçlarının öğretmenlerimiz
tarafından örnek alınarak burada yer almayan kazanımlara uyarlanması ve ilgili kazanımların bilişsel düzeyleri
dikkate alınarak ölçme aracı geliştirmede öğretmenlerimize rehberlik edeceği düşünülmektedir.
Ölçme araçları, öğrencilerde kazanıma ait genel beceriler ile derse özgü becerilerin hem geliştirilmesine
hem de ölçülmesine olanak sağlayacak şekilde oluşturulmuştur. Örneğin bir performans görevinde içeriğine
bağlı olacak şekilde bilgi okuryazarlığı, iletişim, iş birliği, yaratıcı düşünme ve inovasyon, problem çözme ve
eleştirel düşünme gibi kazanıma ait genel beceriler ile bilimsel süreç becerileri ve akıl yürütme gibi derse
özgü becerilerin ölçülmesi ve geliştirilmesi amaçlanmıştır.
20