Page 22 - İngilizce Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 22

İNGİLİZCE           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




                3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI



                Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm,
                öğretmen sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
                öğretmene rehberlik etmektedir.  Ikinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
                sınıf  içi  değerlendirme  örneğini  içermektedir.  Bu  sınıf  içi  değerlendirme  örnekleri,  örneğin  yönergesi  ve
                değerlendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.

                                                I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
                                                                               Bu görselin bulunduğu
                                                                               sayfalar ölçme aracıyla ilgili
                                                                               öğretmene bilgi vermektedir.





                                           IN-CLASS ASSESSMENT SAMPLE 14

                 Kazanımın bilişsel düzeyi
                                          SUBJECT          ENGLISH
                 Bloom Taksonomisi esas
                 alınarak belirlenmiştir.
                                          GRADE            10
                 Bazı örneklerde bilişsel
                 düzey belirlemede
                 kazanımın açıklaması     THEME            DIGITAL ERA
                 esas alınmıştır.
                                                           E10.8.S1. Students will be able to make comments on innovations by
                                          LEARNING OUTCOME
                                                           stating causes and effects.
                 Önerilen süre tahmini    COGNITIVE STAGE  Apply
                 olarak verilmiştir.
                 Öğrencilerin düzeyine ve
                 sınıf ortamına göre bu   RECOMMENDED TIME  15 minutes
                 süre öğretmen tarafından
                 azaltılabilir veya       ASSESSMENT TOOL  Diagnostic Tree
                 arttırılabilir.
                                          WHAT IS EXPECTED   Students  are  expected  to  make  the  right  choices  from  the  given
                                          FROM STUDENTS    propositions (statements) regarding ‘innovations’.
                                                           Students will get 1 point for each correct choice until reaching the exits. In
                 Kazanımı ölçmek için                      order to get 3 full points, the students must reach the 6  Exit.
                                                                                           th
                 kullanılan ölçme aracını
                 göstermektedir.                           Part 1 A student who reaches Exit 6 makes the right choice by choosing
                                                                   st
                                                                                                rd
                                                           ‘F’  for  the  1   proposition  (statement)  and  reaches  the  3   proposition
                                                           (statement). By choosing ‘T’ for the 3  proposition (statement), s/he makes
                                                                                 rd
                                                           the right choice and reaches the 6  proposition (statement). S/he makes the
                                                                               th
                                                                                 th
                                                           right choice by choosing ‘F’ for the 6  proposition (statement). In this case,
                 Bu bölümde kullanılan    ASSESSMENT       the student makes 3 correct choices and gets 3 points.
                 ölçme aracında
                 değerlendirmenin nasıl                    Part 2 A student reaching Exit 6 makes the right choice by choosing ‘F’ for the
                 yapılması gerektiği                       1  proposition (statement) and reaches the 3  proposition (statement). By
                                                                                      rd
                                                            st
                 gösterilmektedir.                         choosing ‘F’ for the 3  proposition (statement), s/he makes the wrong choice
                                                                       rd
                                                           and  s/he  makes  the  wrong  choice  by  choosing  ‘F’  for  the  7   proposition
                                                                                                th
                                                           (statement). In this case, the student makes 1 right and 2 wrong choices
                                                           and gets 1 point.
                 Bu bölümde öğrencilere
                 verilebilecek geri bildirim
                                                           Students who reach the wrong exit are recommended to review the topic
                 örnekleri gösterilmektedir.
                                                           of ‘Digital Era’.
                 Öğrencilerin
                 performanslarına bağlı   FEEDBACK         Considering  the  achievements  of  the  majority  of  the  class,  it  is
                 olarak öğrenci bazlı farklı               recommended  that  studies  should  be  carried  out  to  eliminate  them  if
                 geri bildirimler verilebilir.             incomplete or incorrect learning and misconceptions occur.
        22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27