Page 23 - İngilizce Sınıf İçi Değerlendirme
P. 23

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI




                 Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm,
                 öğretmen sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
                 öğretmene rehberlik etmektedir.  Ikinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
                 sınıf  içi  değerlendirme  örneğini  içermektedir.  Bu  sınıf  içi  değerlendirme  örnekleri,  örneğin  yönergesi  ve
                 değerlendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.

                                                  I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
                                                                                 Bu görselin bulunduğu
                                                                                 sayfalar ölçme aracıyla ilgili
                                                                                 öğretmene bilgi vermektedir.





                                            IN-CLASS ASSESSMENT SAMPLE 1

                  Kazanımın bilişsel düzeyi   SUBJECT       ENGLISH
                  Bloom Taksonomisi esas
                  alınarak belirlenmiştir.
                                           GRADE            9
                  Bazı örneklerde bilişsel
                  düzey belirlemede
                  kazanımın açıklaması     THEME            Movies
                  esas alınmıştır.
                                                            E9.3.S3. Students will be able to talk about their preferences of hobbies
                                           LEARNING OUTCOME
                                                            and free time activities.
                  Önerilen süre tahmini    COGNITIVE STAGE  Understand
                  olarak verilmiştir.
                  Öğrencilerin düzeyine ve
                  sınıf ortamına göre bu   RECOMMENDED TIME  10 minutes
                  süre öğretmen tarafından
                  azaltılabilir veya       ASSESSMENT TOOL  Diagnostic Tree
                  arttırılabilir.
                                           WHAT IS EXPECTED   Students are expected to understand the dialogue well and decide if the
                                           FROM STUDENTS    sentences are True or False.
                                                            Students will get 1 point for each correct choice until reaching the exits. In
                  Kazanımı ölçmek için                      order to get 3 full points, the students must reach the 3  exit.
                                                                                              rd
                  kullanılan ölçme aracını
                  göstermektedir.
                                                            Sample 1
                                                            A student who chooses ‘True’ for the first proposition (statement) gets
                                                            1  point.  If  s/he  chooses  ‘False’  for  the  second  preposition,  s/he  gets
                                                            one more point. Finally, if s/he chooses ‘True’ for the 5  proposition and
                                                                                              th
                  Bu bölümde kullanılan    ASSESSMENT       reaches 3  Exit gets the last point, and his/her score is 3.
                                                                  rd
                  ölçme aracında
                  değerlendirmenin nasıl                    Sample 2
                  yapılması gerektiği                       A student who chooses ‘True’ for the first proposition (statement) gets
                  gösterilmektedir.
                                                            1 point. If s/he chooses ‘True’ for the second proposition, s/he does not
                                                            get any points. Finally, if s/he chooses ‘True’ for the 4  proposition and
                                                                                              th
                                                                     st
                                                            reaches the 1  Exit and does not get any points, his/her score is 1.
                  Bu bölümde öğrencilere
                  verilebilecek geri bildirim
                  örnekleri gösterilmektedir.               Students who reach the wrong exits are recommended to review the topic
                  Öğrencilerin             FEEDBACK         ‘preferences of hobbies’.
                  performanslarına bağlı
                  olarak öğrenci bazlı farklı
                  geri bildirimler verilebilir.
                                                                                                              23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28