Page 20 - İngilizce Sınıf İçi Değerlendirme
P. 20
İNGİLİZCE SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
2. ÇALIŞMANIN AMACI
Bu çalışmanın genel amacı, öğretmenlerin sınıf içi değerlendirme yeterliklerini geliştirmektir. Bu genel
amaca bağlı olarak aşağıdaki alt amaçların gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir:
• Biçimlendirici değerlendirmeye olanak sağlayan alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin kullanımı
konusunda öğretmen yeterliklerinin geliştirilmesi,
• Kullanılan alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinden performans görevi, portfolyo, proje ve posterin
puanlanmasında kullanılan kontrol listesi, dereceleme ölçeği gibi puanlama araçlarının geliştirilmesi ve
kullanımı konusunda öğretmen kapasitesinin güçlendirilmesi,
• Etkin bir geri bildirim süreci işletme ve öğrenmenin değerlendirilmesinden ziyade öğrenme için değerlen-
dirmenin ön plana çıkarılması amaçlanmaktadır.
Bu amaçlar doğrultusunda Ingilizce dersinin 9-12. sınıf öğretim programlarından farklı bilişsel düzeylerde
''27'' kazanım seçilmiş ve bu kazanımlara yönelik biçimlendirici değerlendirmeyi destekleyecek şekilde
ağırlıklı olarak alternatif ölçme ve puanlama araçları geliştirilmiştir. Bazı kazanımlar için ise açık uçlu sorular
ve çalışma kâğıtları da hazırlanmıştır. Seçilen kazanımlara yönelik tek bir ölçme aracı geliştirilmemiş, bunun
yerine kazanıma uygun olabilecek çeşitli ölçme araçları geliştirilmiştir. Seçilen kazanımlar için geliştirilen
ölçme araçlarının öğretmenlerimiz tarafından örnek alınarak burada yer almayan kazanımlara uyarlanması
ve ilgili kazanımların bilişsel düzeyleri dikkate alınarak ölçme aracı geliştirmede öğretmenlerimize rehberlik
edeceği düşünülmektedir. Ölçme araçlarının geliştirilmesinde kazanımlara ek olarak bazı durumlarda
kazanım açıklamaları da dikkate alınmıştır. 9-12. sınıflarda seçilen kazanımların ve geliştirilen ölçme
araçlarının listesi Tablo 3'te sunulmuştur.
Ölçme araçları, öğrencilerde kazanıma ait genel beceriler ile derse özgü becerilerin hem geliştirilmesine
hem de ölçülmesine olanak sağlayacak şekilde oluşturulmuştur. Örneğin bir performans görevinde içeriğine
bağlı olacak şekilde bilgi okuryazarlığı, iletişim, iş birliği, yaratıcı düşünme ve inovasyon, problem çözme ve
eleştirel düşünme gibi kazanıma ait genel beceriler ile bilimsel süreç becerileri ve akıl yürütme gibi derse
özgü becerilerin ölçülmesi ve geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Tablo 3. 9-12. Sınıflar Seçilen Kazanımlar ve Geliştirilen Ölçme Araçları
SAYFA
KAZANIM ÖLÇME ARACI
NUMARASI
Performance Assessment 28
E9.1.S3. Students will be able to ask for and give simple directions in simple phrases. Structured Grid 31
Word Association Test 33
Performance Assessment 36
E9.2.W2. Students will be able to describe different environments in simple
sentences and phrases. Structured Grid 39
Word Association Test 42
Performance Assessment 44
E9.3.S3. Students will be able to talk about their preferences of hobbies and free Diagnostic Tree 47
time activities.
Word Association Test 50
9. SINIF E9.4.S2. Students will be able to talk about their daily activities and the frequencies Diagnostic Tree 53
of those activities.
56
Word Association Test
Structured Grid 59
E9.6.S3.Students will be able to use the most frequently used expressions to buy a Performance Assessment 61
flight / bus / train ticket.
Word Association Test 64
Word Association Test 66
E9.7.R1.Students will be able to ask and answer the questions about a text related Diagnostic Tree 68
to the world heritage.
Fishbone Diagram 72
Diagnostic Tree 76
E9.8.S2. Students will be able to ask for and give advice about health problems. Word Association Test 79
Structured Grid 82
85
Concept Map
10. SINIF E10.2.W1. Students will be able to write an opinion paragraph about their plans. Performance Assessment 91
Word Association Test
94
20