Page 16 - İngilizce Sınıf İçi Değerlendirme
P. 16

İNGİLİZCE           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME


            8) Poster
              Bir  konu  ile  ilgili  olarak  bireyin  öğrendiklerinin  çizimini  yansıttığı  bir  görsel  oluşturma  çalışmasıdır.
              Öğrencilerin poster  çalışmalarının  değerlendirilmesinde dereceli puanlama  anahtarları kullanılabilir.
              Posterler,  bir projenin veya  sistemin  proje veya  sistem  hakkında bilgisi olmayan  okuyuculara  temel
              yönleriyle tanıtılmasını içine almaktadır.



            9) Öz Değerlendirme
              Öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini, başarı düzeylerini ve öğrenme sonuçlarını değerlendirmelerine
              dayanan bir yöntemdir. Bu yöntemde öğrenciler değerlendirme süreçlerine aktif olarak katılarak neleri
              öğrendiklerini  ya  da  hangi  konularda  problemlerinin  olduğunu  belirlemiş,  gelişimlerine  paralel  olarak
              kendi öğrenme süreçlerinde sorumluluk üstlenmiş olurlar. Öz değerlendirme kapsamında öğretmenler
              tarafından dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri veya açık uçlu sorular kullanılabilir.


            10) Akran ve / veya Grup Değerlendirmesi
              Öğrencilerin sınıf arkadaşlarının hazırladığı ödevleri, araştırmaları, projeleri, raporları ve çalışmaları
              değerlendirmelerini  içine  alan  akran  değerlendirme  öğrencilerin  değerlendirme  sürecine  aktif  bir  şekilde
              katılmalarına olanak sağlar. Öğrenciler, akranlarının çalışmalarını değerlendirirken kendi eleştirel
              düşünme  becerileri de  gelişir.  Öz değerlendirmede  olduğu  gibi  akran  değerlendirme kapsamında  da
              dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri ve açık uçlu sorular kullanılabilir.

              Bir grup öğrenci tarafından iş birliği içinde gerçekleştirilen bir çalışmada grubun ne kadar başarılı
              olduğu, grup başarısında grup üyelerinin katkılarının belirlendiği bir yöntem olan grup değerlendirme,
              öz değerlendirme ve akran değerlendirme gibi öğrencilerin değerlendirme sürecine katılmalarına fırsat
              sağlar.  Grup  değerlendirme kapsamında  da öz  değerlendirme ve  akran  değerlendirmede olduğu  gibi
              dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri ve açık uçlu sorular kullanılabilir.





            1.3.3. Puanlama Araçları
              Alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinden performans görevi, portfolyo, proje ve posterlerin
              değerlendirilmesinde  kullanılan  puanlama  araçlarına  ilişkin  açıklamalara  yer  verilmiştir  (Aksu,  2013;  MEB,
              2020).




            1) Kontrol Listesi
              Kontrol listesi, bir ölçme aracı olarak kullanılabildiği gibi bir öğretim aracı olarak da kullanılabilir. Öğrencinin
              bir  davranışı  öğrenmesi  ya  da  bunun  değerlendirilmesi  evresinde  neleri,  hangi  sıra  ile  ve  nasıl  yapacağını
              izlemek amacıyla kullanılır.
              Öğrenciden beklenen performansın en önemli gözlenebilir yanlarını içerir. Kontrol listeleri daha çok
              süreci ölçer ve kurallara uyulup uyulmadığını, belirli işlem yollarının izlenilip izlenilmediğini, bir davranışın
              gösterilip gösterilmediğini belirlemede önemlidir.
              Kontrol listelerinde, değerlendirilmek istenen özellikler  “var / yok”,  “evet / hayır” gibi kelimelerle veya bu
              kelimelerin yer aldığı sütunların “x” gibi sembollerle işaretlenmesi yoluyla belirtilir.








        16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21