Page 14 - İngilizce Sınıf İçi Değerlendirme
P. 14

İNGİLİZCE           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME


              Öğrencilerin performansları belirlenirken iki tür performansa dayalı değerlendirme yapılabilir:




                                           Performansa Dayalı Değerlendirme




                        Sınırlandırılmış Yanıtlı                         Sınırlandırılmamış Yanıtlı
                  Performansa Dayalı Değerlendirme                  Performansa Dayalı Değerlendirme



                Uzun     süreç   ve    veri   toplama             Herhangi  bir konuya  ilişkin daha  uzun
                gerektirmeyen, genellikle sınıf içerisinde        süreç (bir hafta-bir ay) ve okul dışı
                öğretmen  kontrolünde  gerçekleştirilen           faaliyet gerektiren, bilginin toplanması,
                performansa    dayalı   değerlendirme             çözümlenmesi ve düzenlenmesi gibi
                türüdür.                                          genellikle  problem  çözmeye  yönelik
                                                                  etkinlikler içeren performansa dayalı
                                                                  değerlendirme türüdür.





              Performans görevleri dört temel bölümden oluşmaktadır:


              1.  Tanımlama:  Öğrencilere verilen görevin ait olduğu ders, sınıf düzeyi, kazanım, konu, öğrenme çıktıları
              ve puanlama yöntemi gibi genel bilgilerin tanıtıldığı bölümdür.


              2. Görev: Öğrencilere çözüm bulmaları / araştırmaları gereken bir problem durumunun verildiği bölümdür.

              3.  Yönerge: Öğrencilerin görevlerini yerine getirirken dikkat etmesi gereken hususların tanıtıldığı kısım
              olup görev öncesi, görev sırası ve görev sonrası olmak üzere üç boyutta ele alınan bölümdür.


              4.  Puanlama:  Öğrencilerin görevlerinin değerlendirilmesinde kullanılacak araç ve yöntemlerin (dereceli
              puanlama anahtarı ve formlar gibi) bulunduğu bölümdür.


            2) Öğrenci Ürün Dosyası (Portfolyo)
              Portfolyo  öğrencilerin  dönem  veya  yıl  içinde  yaptıkları  çalışmaların  belli  ölçütlere, sistematiğe  göre
              organize edilmiş bir koleksiyonudur. Portfolyonun içinde bulunması gereken materyaller belirli bir sıraya
              ve sistematiğe göre yerleştirilir.
              Portfolyoların ve projelerin değerlendirilmesinde puanlama anahtarlarının kullanılması uygundur. Bu
              kapsamda portfolyolar değerlendirilirken bütünlük, tertip ve düzen, yansıtma gibi ölçütler dikkate alınır.
              Öğrenciler portfolyolarını hazırlarken organize etme ve sentez yapma becerilerini kullanırlar ve belli bir
              konuyu ne kadar öğrendiklerini en iyi şekilde ortaya koymaya çalışırlar. Bu süreçte öğrenci, portfolyoya
              koymak için neden o ürünü seçtiğini ve seçme ölçütlerini anlatır, öğretmen de buradan yola çıkarak
              öğrencinin nasıl ve ne kadar öğrendiğini belirlemiş olur.


            3) Kavram Haritası
              Bir konu ile ilgili kavramlar ve bu kavramlar arası ilişkilerin grafik olarak gösterildiği iki boyutlu şemalara
              kavram haritası denir. Kavram haritaları öğrencilerin kavramları nasıl algıladığını ve sentezlediğini
              anlamada kullanılır.  Yeni bilgiler, eski bilgiler üzerine inşa edilmektedir ve bu şekilde anlamlı öğrenme
              gerçekleşmektedir. Kavram haritaları eğitimde farklı amaçlar için kullanılabilir. Bu amaçlar; bir konunun


        14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19