Page 18 - İngilizce Sınıf İçi Değerlendirme
P. 18

İNGİLİZCE           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME


              Sınıf içi değerlendirme kapsamında öğrencilere geri bildirim verilirken aşağıdaki hususlara dikkat
              edilmesi gerekmektedir (MEB, 2020):
              •  Biçimlendirici değerlendirme etkinliklerinde öğrenci ve/veya veliye ölçme araçlarının kanıt gösterilerek
                geri bildirim verilmesi daha etkili olacaktır.
              •  Geri bildirimlerin sözlü ve yazı olmasının yanında söz ötesi denilen jest, mimik ve beden diliyle de ola-
                bileceği unutulmamalıdır.

              •  Öğrencilere sağlanacak az destek / yarım destek veya yönlendirme hiç destek sağlamamakla aynıdır.
                O nedenle geri bildirimlerin öğrencilerin gelişimine yönelik açık ve net yönlendirme yapması gerekir.
              •  Eğitim sürecinin önemli bir parçası olan velilerle daha etkin bir iletişim kurulmalıdır, öğrencilerin çalış-
                malarına verilen yazılı geri bildirimler velilere kontrol amaçlı gönderilebilir.
              •  Ayrıca iletişimin hızlı, etkili ve masrafsız olması için sınıf bazında veliler için farklı iletişim kanalları
                yoluyla gruplar oluşturulabilir. Bu gruplar üzerinden yapılacak paylaşımlar ile bilgilendirmeler ve geri
                bildirimler  anında  sunulabilmelidir.  Ancak  öğrencilerin  bireysel  gelişimiyle  ilgili  durumlar  genel  gruplarda
                tartışılmamalıdır.






                                                    Hatırlatma
                                          Biçimlendirici değerlendirme
                                          sürecinde etkili ve zamanında
                                          verilen geri bildirim öğrenme
                                          sürecini ve çıktılarını önemli
                                          ölçüde geliştirmektedir.









              İngiltere  Değerlendirme  Reform  Grubu  (2002)  tarafından  derlenen  öğretmenlerin  geri  bildirim
              vermede kullanmaları önerilen ana ilkeler aşağıda belirtilmiştir (MEB, 2020):


              •  Geri bildirim her bir öğrenci için belirlenen öğrenme çıktılarına odaklanmalı ve akranlarla karşılaştırma
                içermemelidir.

              •  Sözlü ve sözsüz dil, öğrencilere sahip olduğu becerileri hakkında güçlü bir mesaj vermelidir.

              •  Geri bildirim, başarı ve gelişime odaklanmalı; düzeltme ya da doğrulama eksenli olmamalıdır.
              •  Geri bildirimler beklenen seviye ile öğrencinin durumu arasındaki açığı kapatacak önerileri içermelidir.
              •  Öğrencilere kendi çalışmalarını geliştirme / iyileştirme şansı verilmelidir.

              •  Öğrenciler kendilerini ve akranlarını değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi için eğitilmelidir.

              •  Geri bildirim sık sık ve zamanında (hemen) verilmelidir.
              •  Öğrencinin mevcut akademik durumunu tanımlamalı ve yargı ifadesi içermemelidir.

              •  Öğrencilerin kişilik özelliklerine değil öğrenme ortamında geliştirdikleri özelliklerine odaklanmalıdır.







        18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23