Page 13 - İngilizce Sınıf İçi Değerlendirme
P. 13

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI


               2) Kısa Cevaplı Sorular
                 Kısa cevaplı sorulara verilecek cevaplar, tek bir sözcük ya da sayıdan oluşabilir. Dolayısıyla hem sunulan
                 cevap çok kısadır hem de puanlama çok az zaman almakla birlikte nesneldir. Bunun bir sonucu olarak
                 kısa cevaplı sorular, her eğitim düzeyindeki öğrencilere uygulanabilir niteliktedir.


               3) Doğru / Yanlış Soruları
                 Öğrencilerden verilen bir önermenin doğru ya da yanlış olduğuna ilişkin yargılarını belirtmelerinin istendiği
                 sorular doğru yanlış sorularıdır. Doğru yanlış sorularının en önemli dezavantajı, öğrencilerin tahminle
                 doğru cevabı bulma oranlarının %50 olmasıdır. Bu durum bu soruların şans başarısını artırmaktadır.

               4) Eşleştirme Soruları
                 Birbiriyle ilgili olan ve iki grup halinde verilen bilgi ögelerinin eşleştirilmesini içeren soru türüdür. Eşleştirilmesi
                 istenen bilgi grupları; terimler ve onların tanımları, semboller ve onların adları biçiminde olabilir.

               5) Açık Uçlu Sorular
                 Açık uçlu sorularda öğrencilerden belirtilen bir durumla ilgili bildiklerini yazılı olarak sunmaları beklenir. Açık
                 uçlu sorularda cevabın içeriği, niteliği ve uzunluğu bakımından yanıtlayıcı serbest bırakılır. Bu soru türleri,
                 öğrencilerin yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme gibi üst düzey zihinsel özelliklerinin
                 ölçülmesine olanak sağlar.

               1.3.2. Alternatif Ölçme Değerlendirme Yöntemleri


               1) Performans Görevi
                 Öğrencilerin bir konudaki bilgilerini, becerilerini, anlama düzeylerini ve düşünme alışkanlıklarını
                 yansıtmalarına  olanak  sağlayan  çeşitli  durumların  oluşturulduğu  değerlendirme  amaçlı  çalışmalara
                 performans görevleri denir.


                                                                       Performans görevleri aracılığıyla hem ürün
                 Performans  görevleri,  öğrenmeyi
                                                                       hem  de  süreç  değerlendirilir  ve  performans
                 pekiştirme  amacıyla  öğrencilerin                    görevleri öğrencilerin üst düzey zihinsel
                 sahip  oldukları  bilgi  ve  becerileri               özelliklerinin  geliştirilmesi  ve  ölçülmesinde
                                                                       sıklıkla kullanılır. Performans görevleri,
                 kullanarak            günlük            hayatla       öğrenmeyi pekiştirme amacıyla öğrencilerin

                 ilişkilendirilmiş  bir  ürün  ortaya                  sahip  oldukları  bilgi  ve  becerileri  kullanarak

                 koymaları           esasına          dayanan          günlük hayatla ilişkilendirilmiş bir ürün
                                                                       ortaya   koymaları   esasına   dayanan
                 uygulamalardır.                                       uygulamalardır.



                 Performans görevleri, bireysel yapılabileceği gibi grup çalışması şeklinde de yapılabilir. Grup çalışması,
                 öğrencilerin sosyal, iletişim ve iş birliği becerilerinin gelişimine olanak sağlar.

                 Eğitim-öğretim faaliyetlerinde öğrencilere birtakım performans görevleri verilebilmektedir.  Performans
                 görevlerine örnek olarak
                 •  yaratıcı performanslar (sergi, dergi, gazete, pano, tarih şeridi, rol oynama vb.),
                 •  yazılı görevler (araştırma raporu, makale, kompozisyon, açık uçlu soruları cevaplama, çalışmalar vb.),

                 •  sunumlar,
                 •  sınıf dışı çalışmalar (işlenecek konu hakkında  bilgi toplama,  metin okuma,  görüşme yapma,  etkinlikte
                   kullanılacak materyalleri hazırlama vb.) gibi etkinlikler gösterilebilir.


                                                                                                              13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18