Page 102 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 102

KİMYA        SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4




                                                             –
                                                   +
                                       8. KCl(k) → K (suda) + Cl (suda)             (1 puan)
                                       KCl suda çözündüğünde 2 iyon oluşturduğu için   i = 2’dir.   (1 puan)
                                                      +
                                       Na SO (k) → 2Na (suda) + SO  2– (suda)   (1 puan)
                                          2  4                    4
                                       Na SO  suda çözündüğünde 3 iyon oluşturduğu için i = 3’dür.   (1 puan)
                                          2  4
                                       m =        n         =   0,2    = 2 molal KCl     (1 puan)
                                               kg       0,1
         DEĞERLENDİRME                         çözücü
                                       m =        n         =   0,4    = 2 molal Na SO      (1 puan)
                                               kg       0,2           2  4
                                               çözücü
                                       (KCl)        m    i = 4 iken        –2a°C sıcaklıkta donuyorsa;
                                                   ·
                                                   ·
                                       (Na SO )  m    i = 6 iken              x°C sıcaklıkta donar.
                                          2   4
                                       ---------------------------------------------------------------------------------
                                       x = –3a°C sıcaklıkta donmaya başlar.     (4 puan)



                                       Öğrencilerin soruları çözme oranına göre koligatif özellikler ile ilgili eksik öğrenme-
         GERİ BİLDİRİM                 lerin belirlenip “Koligatif Özellikler” konusunun tekrar edilmesi ve öğrencilerin bu
                                       konuyu tekrar çalışmaları önerilir.



















































        102
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107