Page 105 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 105

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5



         DERS                           KİMYA

         SINIF                          11
         ÜNİTE                          Sıvı Çözeltiler ve Çözünürlük
         KONU                           Koligatif Özellikler
         KAZANIM                        11.3.3.1. Çözeltilerin koligatif özellikleri ile derişimleri arasında ilişki kurar.
         Kazanım Açıklaması              a. Koligatif özelliklerden buhar basıncı alçalması, donma noktası alçalması (kri-
                                          yoskopi), kaynama noktası yükselmesi (ebülyoskopi) ve osmotik basınç üzerin-
                                          de durulur.
                                         b. Osmotik basınç ile ilgili hesaplamalara girilmez.
         KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Analiz
         ÖNERİLEN SÜRE                  15 Dakika
         ÖLÇME ARACI                    Çalışma Kâğıdı
                                        Öğrencilerden 1. etkinlikte koligatif özellikler ile koligatif özellikler ile ilgili kavram ve
                                        formülleri eşleştirmesi beklenmektedir.
         ÖĞRENCİDEN BEKLENEN            Öğrencilerin 2. etkinlikte formülü verilen bileşiklerin çözünme denklemlerini, suda
                                        çözündüğünde oluşturduğu tanecik sayılarını ve eşit derişimli çözeltilerinin koligatif
                                        özelliklerini karşılaştırması beklenmektedir.
                                        PUANLAMA:
                                        1. Etkinlik:
                                        Doğru verilen her cevap 1 puandır.
                                          I. a
                                          II. c, f
                                          III. b,e
                                         IV. d
                                        Öğrencinin bu etkinlikten alabileceği en yüksek puan: 6 puan

                                        2. Etkinlik:
                                          I. (Toplam 5 puandır.)
         DEĞERLENDİRME                      1. C H OH(s) → C H OH(suda) (1 puan)
                                                            2
                                                 5
                                                              5
                                               2
                                               2. C H O (k) → C H O (suda) (1 puan)
                                               6  12  6    6  12  6
                                               3. NaCl(k) → Na (suda) + Cl (suda) (1 puan)
                                                                     –
                                                          +
                                                                           -
                                                              2+
                                               4. Ca(NO ) (k) → Ca (suda)+ 2NO (suda) (1 puan)
                                                    3 2                    3
                                                                +
                                                                            3-
                                               5. (NH ) PO (k) →3NH (suda) + PO (suda) (1 puan)
                                                 4 3  4        4            4
                                           II. 5>4>3>2=1  (1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 5 puan)
                                          III. 1>2>3>4>5   (1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 5 puan)
                                         IV. 1<2<3<4<5   (1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 5 puan)
                                          V. 1=2>3>4>5   (1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 5 puan)
                                        Öğrencinin bu etkinlikten alabileceği en yüksek puan: 25’dir.)
                                        Öğrencilerin 1. etkinlikte yaptığı eşleştirmelere göre koligatif özellikler ile ilgili eksik
                                        öğrenmelerin belirlenip “Koligatif Özellikler” konusunun tekrar edilmesi ve öğrenci-
                                        lerin bu konuyu tekrar çalışmaları önerilir.
         GERİ BİLDİRİM
                                        Öğrencilerin 2. etkinliğe verdikleri yanıtlara göre koligatif özellikler ile ilgili eksik
                                        öğrenmelerin belirlenip “Koligatif Özellikler” konusunun tekrar edilmesi ve öğrenci-
                                        lerin bu konuyu tekrar çalışmaları önerilir.

                                                                                                             105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110