Page 105 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 105
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5
DERS KİMYA
SINIF 11
ÜNİTE Sıvı Çözeltiler ve Çözünürlük
KONU Koligatif Özellikler
KAZANIM 11.3.3.1. Çözeltilerin koligatif özellikleri ile derişimleri arasında ilişki kurar.
Kazanım Açıklaması a. Koligatif özelliklerden buhar basıncı alçalması, donma noktası alçalması (kri-
yoskopi), kaynama noktası yükselmesi (ebülyoskopi) ve osmotik basınç üzerin-
de durulur.
b. Osmotik basınç ile ilgili hesaplamalara girilmez.
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Analiz
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Çalışma Kâğıdı
Öğrencilerden 1. etkinlikte koligatif özellikler ile koligatif özellikler ile ilgili kavram ve
formülleri eşleştirmesi beklenmektedir.
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN Öğrencilerin 2. etkinlikte formülü verilen bileşiklerin çözünme denklemlerini, suda
çözündüğünde oluşturduğu tanecik sayılarını ve eşit derişimli çözeltilerinin koligatif
özelliklerini karşılaştırması beklenmektedir.
PUANLAMA:
1. Etkinlik:
Doğru verilen her cevap 1 puandır.
I. a
II. c, f
III. b,e
IV. d
Öğrencinin bu etkinlikten alabileceği en yüksek puan: 6 puan
2. Etkinlik:
I. (Toplam 5 puandır.)
DEĞERLENDİRME 1. C H OH(s) → C H OH(suda) (1 puan)
2
5
5
2
2. C H O (k) → C H O (suda) (1 puan)
6 12 6 6 12 6
3. NaCl(k) → Na (suda) + Cl (suda) (1 puan)
–
+
-
2+
4. Ca(NO ) (k) → Ca (suda)+ 2NO (suda) (1 puan)
3 2 3
+
3-
5. (NH ) PO (k) →3NH (suda) + PO (suda) (1 puan)
4 3 4 4 4
II. 5>4>3>2=1 (1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 5 puan)
III. 1>2>3>4>5 (1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 5 puan)
IV. 1<2<3<4<5 (1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 5 puan)
V. 1=2>3>4>5 (1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 5 puan)
Öğrencinin bu etkinlikten alabileceği en yüksek puan: 25’dir.)
Öğrencilerin 1. etkinlikte yaptığı eşleştirmelere göre koligatif özellikler ile ilgili eksik
öğrenmelerin belirlenip “Koligatif Özellikler” konusunun tekrar edilmesi ve öğrenci-
lerin bu konuyu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Öğrencilerin 2. etkinliğe verdikleri yanıtlara göre koligatif özellikler ile ilgili eksik
öğrenmelerin belirlenip “Koligatif Özellikler” konusunun tekrar edilmesi ve öğrenci-
lerin bu konuyu tekrar çalışmaları önerilir.
105