Page 23 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 23
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI
Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
öğretmene rehberlik etmektedir. İkinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.
Bu görselin bulunduğu
sayfalar ölçme aracıyla ilgili
I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI öğretmene bilgi vermektedir.
Kazanımın bilişsel düzeyi SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6
Bloom Taksonomisi esas
alınarak belirlenmiştir. DERS KİMYA
Bazı örneklerde bilişsel
SINIF 12
düzey belirlemede kaza-
nımın açıklaması esas ÜNİTE Enerji Kaynakları ve Bilimsel Gelişmeler
alınmıştır.
KONU Nanoteknoloji
KAZANIM 12.4.4.1. Nanoteknoloji alanındaki gelişmeleri bilim, toplum, teknoloji, çevre ve
ekonomiye etkileri açısından değerlendirir.
Kazanım Açıklaması Nanoteknoloji kavramı örnekler üzerinden açıklanır.
Önerilen süre tahmini
KAZANIMIN Anlama*
olarak verilmiştir. Öğren-
BİLİŞSEL DÜZEYİ *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklaması dikkate alınmıştır.
cilerin düzeyine ve sınıf
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ortamına göre bu süre
öğretmen tarafından azal- ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
tılabilir veya arttırılabilir. ÖĞRENCİDEN Öğrencinin, nanoteknoloji ile ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yapması
BEKLENEN beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3
tam puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Kazanımı ölçmek için Örnek 1:
1. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış
kullanılan ölçme aracını
ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
göstermektedir. 4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
4. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış
Bu bölümde, kullanılan ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
ölçme aracında değerlen- 5. önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
DEĞERLENDİRME
dirmenin nasıl yapılması durumda öğrenci 2 doğru, 1 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.
gerektiği gösterilmektedir. Örnek 3:
5. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış
ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
6. önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
durumda öğrenci 2 doğru, 1 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.
Örnek 4:
7. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış
ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
7. önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
Bu bölümde, öğrencilere durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
verilebilecek geri bildirim Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Nanoteknoloji” konusunu tekrar çalışmaları
örnekleri gösterilmektedir. önerilir.
Öğrencilerin performans- GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın gene-
larına bağlı olarak öğrenci
linde meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya
bazlı farklı geri bildirimler konularak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
verilebilir.
23