Page 23 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 23

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI




                 Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
                 men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
                 öğretmene rehberlik etmektedir. İkinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
                 sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
                 lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.
                                                                                         Bu görselin bulunduğu
                                                                                         sayfalar ölçme aracıyla ilgili
                                                I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI              öğretmene bilgi vermektedir.





                  Kazanımın bilişsel düzeyi   SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6
                  Bloom Taksonomisi esas
                  alınarak belirlenmiştir.   DERS           KİMYA
                  Bazı örneklerde bilişsel
                                          SINIF             12
                  düzey belirlemede kaza-
                  nımın açıklaması esas   ÜNİTE             Enerji Kaynakları ve Bilimsel Gelişmeler
                  alınmıştır.
                                          KONU              Nanoteknoloji
                                          KAZANIM           12.4.4.1. Nanoteknoloji alanındaki gelişmeleri bilim, toplum, teknoloji, çevre ve
                                                            ekonomiye etkileri açısından değerlendirir.
                                          Kazanım Açıklaması  Nanoteknoloji kavramı örnekler üzerinden açıklanır.
                  Önerilen süre tahmini
                                          KAZANIMIN         Anlama*
                  olarak verilmiştir. Öğren-
                                          BİLİŞSEL DÜZEYİ   *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklaması dikkate alınmıştır.
                  cilerin düzeyine ve sınıf
                                          ÖNERİLEN SÜRE     10 Dakika
                  ortamına göre bu süre
                  öğretmen tarafından azal-  ÖLÇME ARACI    Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
                  tılabilir veya arttırılabilir.  ÖĞRENCİDEN   Öğrencinin, nanoteknoloji ile ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yapması
                                          BEKLENEN          beklenir.
                                                            Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3
                                                            tam puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
                  Kazanımı ölçmek için                      Örnek 1:
                                                            1. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış
                  kullanılan ölçme aracını
                                                            ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                  göstermektedir.                           4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
                                                            durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
                                                            Örnek 2:
                                                            4. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış
                  Bu bölümde, kullanılan                    ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
                  ölçme aracında değerlen-                  5. önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
                                          DEĞERLENDİRME
                  dirmenin nasıl yapılması                  durumda öğrenci 2 doğru, 1 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.
                  gerektiği gösterilmektedir.               Örnek 3:
                                                            5. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış
                                                            ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                                            6. önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
                                                            durumda öğrenci 2 doğru, 1 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.
                                                            Örnek 4:
                                                            7. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış
                                                            ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
                                                            7. önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
                  Bu bölümde, öğrencilere                   durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
                  verilebilecek geri bildirim               Yanlış  çıkışa  ulaşan  öğrencilerin  “Nanoteknoloji”  konusunu  tekrar  çalışmaları
                  örnekleri gösterilmektedir.               önerilir.
                  Öğrencilerin performans-  GERİ BİLDİRİM
                                                            Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın gene-
                  larına bağlı olarak öğrenci
                                                            linde meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya
                  bazlı farklı geri bildirimler             konularak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
                  verilebilir.


                                                                                                              23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28