Page 28 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 28

KİMYA        SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1


                                        4. Soru
                                        a)  Etil alkol baldan daha fazla akıcılığa sahiptir. Viskozite değeri olarak ise balın
                                           viskozitesi etil alkolden daha yüksektir.
                                        b)  Saf su bala göre daha fazla akıcılığa sahiptir, fakat balın viskozite değeri saf
                                           sudan daha fazladır.
                                        c)  Etil alkolün akıcılığı gliserinden daha fazladır, fakat gliserin etil alkolden daha
                                           yüksek viskozite değerine sahiptir.
                                        ç)  Saf su gliserinden daha fazla akıcılığa sahiptir. Bu nedenle gliserinin viskozite
         DEĞERLENDİRME                     değeri sudan daha büyüktür.
                                        5. Soru
                                        a)  Sıcaklık: Sıcaklık ile viskozite arasında ters orantılı bir değişim vardır. Sıcaklık
                                           arttıkça akıcılık artar, viskozite azalır.
                                        b)  Tanecikler arası kuvvetler: Tanecikler arası çekim kuvveti arttıkça sıvılarda
                                           akıcılık azalır.
                                        c)  Çözünen  katı  miktarı:  Çözünen  katı  miktarı  arttıkça  viskozite  artar,  akıcılık
                                           azalır. Çözünen katı miktarı ile viskozite doğru orantılıdır.



                                        Soruları yanlış çözen öğrencilerin “Sıvılar” konusunda “Viskozite” bölümünü tekrar
                                        çalışmaları önerilir.
         GERİ BİLDİRİM                  Sınıfın çoğunluğu soruları yanlış çözmüşse öğretmenin “Viskozite” bölümünü tekrar
                                        etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.


















































        28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33