Page 32 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 32

KİMYA        SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME                                  Sınıf İçi Değerlendirme Örneği 3




            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3




        DERS                          KİMYA

        SINIF                         9

        ÜNİTE                         Maddenin Hâlleri

        KONU                          Sıvılar
        KAZANIM                       9.4.3.3. Kapalı kaplarda gerçekleşen buharlaşma - yoğuşma süreçleri üzerinden
                                      denge buhar basıncı kavramını açıklar.
        Kazanım Açıklaması             a. Kaynama olayı dış basınca bağlı olarak açıklanır.
                                       b. Faz  diyagramlarına  girilmeden  kaynama  ile  buharlaşma  olayının  birbirinden
                                         farklı olduğu belirtilir.
        KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama

        ÖNERİLEN SÜRE                 10 Dakika
        ÖLÇME ARACI                   Kelime İlişkilendirme Testi
                                      Öğrencinin “Buharlaşma” kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kav-
                                      ramları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri buharlaşma kelimesi ile birlikte
        ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
                                      kullanarak anlamlı cümleler kurması ve buharlaşma kavramı ile ilgili bildiklerini çizerek
                                      göstermesi beklenir.
                                        I. Bölüm: Buharlaşma ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1 puan verilir.
                                        II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                        III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.

                                           Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması Değerlendirme Ölçeği

                                        Puanlar                             Çizimler


                                           0      Çizim yapılmamış veya yapılan çizim buharlaşma ile ilgili değil.
        DEĞERLENDİRME

                                           1      Buharlaşma kavramının bir veya iki boyutu ile ilgili çizimler yapılmış.


                                                  Buharlaşma kavramının iki veya üç boyutu ile ilgili ve alternatif kav-
                                           2
                                                  ramları içeren çizimler yapılmış.
                                                  Kapsamlı temsil çizimleri (“Buharlaşma” kavramının üç veya daha
                                           3
                                                  fazla boyutu ile ilgili kapsamlı doğru bilgiler içeren) yapılmış.



                                      Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                      zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
                                      bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
                                      cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.

        GERİ BİLDİRİM
                                      Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değerlen-
                                      dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğren-
                                      cilerin buharlaşma kavramını tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme
                                      eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edil-
                                      mesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.


        32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37