Page 32 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 32
KİMYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME Sınıf İçi Değerlendirme Örneği 3
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
DERS KİMYA
SINIF 9
ÜNİTE Maddenin Hâlleri
KONU Sıvılar
KAZANIM 9.4.3.3. Kapalı kaplarda gerçekleşen buharlaşma - yoğuşma süreçleri üzerinden
denge buhar basıncı kavramını açıklar.
Kazanım Açıklaması a. Kaynama olayı dış basınca bağlı olarak açıklanır.
b. Faz diyagramlarına girilmeden kaynama ile buharlaşma olayının birbirinden
farklı olduğu belirtilir.
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin “Buharlaşma” kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kav-
ramları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri buharlaşma kelimesi ile birlikte
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
kullanarak anlamlı cümleler kurması ve buharlaşma kavramı ile ilgili bildiklerini çizerek
göstermesi beklenir.
I. Bölüm: Buharlaşma ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1 puan verilir.
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.
Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması Değerlendirme Ölçeği
Puanlar Çizimler
0 Çizim yapılmamış veya yapılan çizim buharlaşma ile ilgili değil.
DEĞERLENDİRME
1 Buharlaşma kavramının bir veya iki boyutu ile ilgili çizimler yapılmış.
Buharlaşma kavramının iki veya üç boyutu ile ilgili ve alternatif kav-
2
ramları içeren çizimler yapılmış.
Kapsamlı temsil çizimleri (“Buharlaşma” kavramının üç veya daha
3
fazla boyutu ile ilgili kapsamlı doğru bilgiler içeren) yapılmış.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değerlen-
dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğren-
cilerin buharlaşma kavramını tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme
eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edil-
mesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
32