Page 35 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 35

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4




                                        B)
                                        Nemli çamaşırların kuruması, buharlaşma olayının günlük yaşamda sık karşılaşı-
                                        lan bir örneğidir. Islak çamaşırlar içinde su barındırmaktadır. Bu su, ısı yardımıyla
                                        su buharına dönüşür. Suyun, su buharına ısı alarak dönüşmesi işlemi buharlaşma
                                        olayıdır. Dolayısı ile ıslak çamaşırların bir süre sonra kuruması buharlaşma olayına
                                        örnektir.

                                        Çamaşırlar kururken bulundukları ortamdan ısı alırlar. Bu yüzden çamaşırların ku-
                                        rutulduğu ortamın sıcaklığı düşer. Çamaşırın kuruması bir hâl değişim olayıdır.
         DEĞERLENDİRME
                                        Yağmur, yoğuşma olayının sonucunda oluşur. Güneşin etkisiyle buharlaşan su-
                                        lar çok küçük su damlacıklarından oluşan bulutları oluşturur. Bulutlar soğuk hava
                                        tabakasına rastlarsa ısı kaybeder ve yoğuşmaya başlar. Yoğuşmanın etkisiyle su
                                        damlacıklarının yeryüzüne düşmesine yağmur denir. Soğuk hava buluttaki su dam-
                                        lacıklarını dondurursa kar yağışı meydana gelir. Yağmur damlalarının daha soğuk
                                        bir hava tabakasına rastlayarak donması sonucu dolu oluşur.



                                        Çalışma kağıdındaki etkinlikleri yanlış cevaplayan öğrencilerin “Sıvılar” konusun-
                                        da“Kapalı Kaplarda Gerçekleşen Buharlaşma-Yoğuşma Süreçleri ve Denge-Buhar
                                        Basıncı” bölümünü tekrar çalışmaları önerilir.
                                        Sınıfın çoğunluğunda etkinliklere yanlış cevaplar verilmiş ise öğretmenin “Sıvılar”
         GERİ BİLDİRİM                  konusunda  “Kapalı  Kaplarda  Gerçekleşen  Buharlaşma-Yoğuşma  Süreçleri  ve
                                        Denge-Buhar Basıncı” bölümünü tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve
                                        kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.













































                                                                                                              35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40