Page 35 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 35
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4
B)
Nemli çamaşırların kuruması, buharlaşma olayının günlük yaşamda sık karşılaşı-
lan bir örneğidir. Islak çamaşırlar içinde su barındırmaktadır. Bu su, ısı yardımıyla
su buharına dönüşür. Suyun, su buharına ısı alarak dönüşmesi işlemi buharlaşma
olayıdır. Dolayısı ile ıslak çamaşırların bir süre sonra kuruması buharlaşma olayına
örnektir.
Çamaşırlar kururken bulundukları ortamdan ısı alırlar. Bu yüzden çamaşırların ku-
rutulduğu ortamın sıcaklığı düşer. Çamaşırın kuruması bir hâl değişim olayıdır.
DEĞERLENDİRME
Yağmur, yoğuşma olayının sonucunda oluşur. Güneşin etkisiyle buharlaşan su-
lar çok küçük su damlacıklarından oluşan bulutları oluşturur. Bulutlar soğuk hava
tabakasına rastlarsa ısı kaybeder ve yoğuşmaya başlar. Yoğuşmanın etkisiyle su
damlacıklarının yeryüzüne düşmesine yağmur denir. Soğuk hava buluttaki su dam-
lacıklarını dondurursa kar yağışı meydana gelir. Yağmur damlalarının daha soğuk
bir hava tabakasına rastlayarak donması sonucu dolu oluşur.
Çalışma kağıdındaki etkinlikleri yanlış cevaplayan öğrencilerin “Sıvılar” konusun-
da“Kapalı Kaplarda Gerçekleşen Buharlaşma-Yoğuşma Süreçleri ve Denge-Buhar
Basıncı” bölümünü tekrar çalışmaları önerilir.
Sınıfın çoğunluğunda etkinliklere yanlış cevaplar verilmiş ise öğretmenin “Sıvılar”
GERİ BİLDİRİM konusunda “Kapalı Kaplarda Gerçekleşen Buharlaşma-Yoğuşma Süreçleri ve
Denge-Buhar Basıncı” bölümünü tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve
kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.
35