Page 39 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 39

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5




           DERS                          KİMYA

           SINIF                         9

           ÜNİTE                         Maddenin Hâlleri

           KONU                          Sıvılar

           KAZANIM                       9.4.3.4. Doğal olayları açıklamada sıvılar ve özellikleri ile ilgili kavramları kullanır.
           Kazanım Açıklaması             a. Atmosferdeki su buharının varlığının nem kavramıyla ifade edildiği belirtilir.
                                          b. Meteoroloji haberlerinde verilen gerçek ve hissedilen sıcaklık kavramlarının ba-
                                            ğıl nem  kavramıyla  ifade edildiği belirtilir.  Bağıl nem hesaplamalarına girilmez.
           KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama

           ÖNERİLEN SÜRE                 10 Dakika
           ÖLÇME ARACI                   Kelime İlişkilendirme Testi

                                         Öğrencinin nem kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramla-
           ÖĞRENCİDEN BEKLENEN           rı yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri nem ile birlikte kullanarak anlamlı
                                         cümleler kurması ve nem ile ilgili bildiklerini çizerek göstermesi beklenir.

                                           I. Bölüm: Nem kavramı ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1 puan verilir.
                                           II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                           III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.


                                              Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması Değerlendirme Ölçeği

                                           Puanlar                            Çizimler


           DEĞERLENDİRME                      0      Çizim yapılmamış veya yapılan çizim nem ile ilgili değil.


                                              1      Nem kavramının bir veya iki boyutu ile ilgili çizimler yapılmış.


                                                     Nem kavramının iki veya üç boyutu ile ilgili ve alternatif kavramları
                                              2
                                                     içeren çizimler yapılmış.
                                                     Kapsamlı temsil çizimleri (nem kavramının üç veya daha fazla boyu-
                                              3
                                                     tu ile ilgili kapsamlı doğru bilgiler içeren) yapılmış.

                                         Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                         zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
                                         bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
                                         cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.

           GERİ BİLDİRİM                 Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değer-
                                         lendirme  sonunda  yeterli  sayıda  kelime  yazamayan,  anlamlı  cümle  kuramayan
                                         öğrencilerin nem, bağıl nem, sıcaklık ve hissedilen sıcaklık kavramlarını tekrar ça-
                                         lışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda
                                         öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının
                                         giderilmesi gerekmektedir.


                                                                                                              39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44