Page 30 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 30

KİMYA        SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2






         DERS                           KİMYA

         SINIF                          9


         ÜNİTE                          Maddenin Hâlleri


         KONU                           Sıvılar (Viskozite)
         KAZANIM                        9.4.3.2. Sıvılarda viskoziteyi etkileyen faktörleri açıklar.
         Kazanım Açıklaması              a. Viskozitenin moleküller arası etkileşim ile ilişkilendirilmesi sağlanır.
                                         b. Farklı sıvıların viskoziteleri sıcaklıkla ilişkilendirilir.
                                         c. Farklı sıcaklıklarda su, gliserin ve zeytinyağının viskozite deneyleri yaptırılarak
                                          elde edilen sonuçların karşılaştırılması sağlanır.



         KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama

         ÖNERİLEN SÜRE                  10 Dakika

         ÖLÇME ARACI                    Tanılayıcı Dallanmış Ağaç


                                        Öğrencinin, viskozite ve viskoziteyi etkileyen faktörler arasındaki etkiyi ayırt ederek
         ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
                                        verilen önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.
                                        Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                        puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                        Örnek 1:
                                        1. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
                                        önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. öner-
                                        meye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
                                        öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
         DEĞERLENDİRME
                                        Örnek 2:
                                        3. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
                                        önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 5. öner-
                                        meye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
                                        öğrenci 2 doğru, 1 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.




                                        Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Sıvılar” konusunda “Viskozite” bölümünü tekrar
                                        çalışmaları önerilir.
                                        Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
         GERİ BİLDİRİM
                                        meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
                                        rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.









        30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35