Page 66 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 66

KİMYA        SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3




         DERS                           KİMYA

         SINIF                          10

         ÜNİTE                          Kimyanın Temel Kanunları ve Kimyasal Hesaplamalar
         KONU                           Kimyasal Tepkimelerde Hesaplamalar
         KAZANIM                        10.1.4.1. Kütle, mol sayısı, molekül sayısı, atom sayısı ve gazlar için normal şart-
                                        larda hacim kavramlarını birbirleriyle ilişkilendirerek hesaplamalar yapar.
         KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Uygulama
         ÖNERİLEN SÜRE                  20 Dakika

         ÖLÇME ARACI                    Kavram Haritası
                                        Kimyasal  Tepkimelerde  Hesaplamalar  ile  ilgili  verilen  kavramları  doğru  yerleşti-
         ÖĞRENCİDEN BEKLENEN            rerek bağlantı ifadeleriyle birlikte anlamlı birer cümle oluşturacak şekilde kavram
                                        haritasını tamamlamaları beklenir.

                                        PUANLAMA:
                                        Doğru yerleştirilen her kavram 1 puan ve doğru yerleştirilen her bağlantı ifadesi ise
                                        1 puan olarak değerlendirilecektir.
                                        Kavram haritasında:
                                        10 kavram, 9 bağlantı ifadesi olduğundan
                                           ·
                                        10   1 puan = 10 puan
                                           ·
                                          9   1 puan = 9 puan
                                        öğrencinin alabileceği en yüksek puan 19’dur.




         DEĞERLENDİRME



















                                        Kavramları yanlış yerleştiren ve kavramlar arasında bağlantıyı yanlış kuran öğren-
                                        cilerin “Kimyasal Tepkimelerde Hesaplamalar” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.

         GERİ BİLDİRİM                  Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ve kavramlar arasında bağlan-
                                        tı yanlış kurulmuş ise öğretmenin “Kimyasal Tepkimelerde Hesaplamalar” konusu-
                                        nu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gidermesi
                                        önerilir.






        66
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71