Page 68 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 68

KİMYA        SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4



        DERS                          KİMYA
        SINIF                         10
        ÜNİTE                         Karışımlar
        KONU                          Ayırma ve Saflaştırma Teknikleri
        KAZANIM                       10.2.2.1. Endüstri ve sağlık alanlarında kullanılan karışım ayırma tekniklerini açıklar.
        Kazanım Açıklaması             a. Mıknatıs ile ayırma bunun yanı sıra tanecik boyutu (eleme, süzme, diyaliz), yo-
                                         ğunluk (ayırma hunisi, yüzdürme), erime noktası, kaynama noktası (basit da-
                                         mıtma, ayrımsal damıtma) ve çözünürlük (özütleme, kristallendirme, ayrımsal
                                         kristallendirme) farkından yararlanılarak uygulanan ayırma teknikleri üzerinde
                                         durulur.
        KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
        ÖNERİLEN SÜRE                 15 Dakika
        ÖLÇME ARACI                   Yapılandırılmış Grid
                                      Öğrencilerin karışımların ayrılması ile ilgili görseller ve ayırma yöntemi adlarını içe-
        ÖĞRENCİDEN BEKLENEN           ren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Ayırma ve Saflaştır-
                                      ma Teknikleri” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
                                      Doğru Cevaplar:
                                        I. 2, 3, 6 ve 7
                                        II. 1, 5 ve 8
                                        III. 2, 3 ve 7
                                       IV. 4 ve 9
                                      Örnek 1:
                                      Öğrenci I. soru için “2, 3, 6 ve 7” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = 4, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
                                      Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4) = 4 / 4 – 0 / 5 = 1 olacaktır.
                                      Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                      eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                      mektedir.
                                             ·
        DEĞERLENDİRME                 (1 + 1)   5 = 10 puan
                                      Örnek 2:
                                      Öğrenci I. soru için “2 ve 3” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = 2, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
                                      (C1 : C2) – (C3 : C4) = 2 / 4 – 0 / 5 = 1 / 2 olacaktır.
                                      Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin aldığı
                                      puanı göstermektedir.
                                      Örnek 3:
                                      Öğrenci I. soru için “1, 5, 6 ve 7” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = 2, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 5’tir.
                                      (C1 : C2) – (C3 : C4) = 2 / 4 – 2 / 5 = 1 / 4 olacaktır.
                                      Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5,5 öğrencinin aldığı
                                      puanı göstermektedir.
                                      Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Ayırma ve Saflaştırma Teknikleri” konusunu
                                      tekrar çalışmaları önerilir.
        GERİ BİLDİRİM                 Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Ayırma ve Saflaş-
                                      tırma Teknikleri” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgı-
                                      larını gidermesi önerilir.


        68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73