Page 68 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 68
KİMYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4
DERS KİMYA
SINIF 10
ÜNİTE Karışımlar
KONU Ayırma ve Saflaştırma Teknikleri
KAZANIM 10.2.2.1. Endüstri ve sağlık alanlarında kullanılan karışım ayırma tekniklerini açıklar.
Kazanım Açıklaması a. Mıknatıs ile ayırma bunun yanı sıra tanecik boyutu (eleme, süzme, diyaliz), yo-
ğunluk (ayırma hunisi, yüzdürme), erime noktası, kaynama noktası (basit da-
mıtma, ayrımsal damıtma) ve çözünürlük (özütleme, kristallendirme, ayrımsal
kristallendirme) farkından yararlanılarak uygulanan ayırma teknikleri üzerinde
durulur.
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin karışımların ayrılması ile ilgili görseller ve ayırma yöntemi adlarını içe-
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN ren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Ayırma ve Saflaştır-
ma Teknikleri” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 2, 3, 6 ve 7
II. 1, 5 ve 8
III. 2, 3 ve 7
IV. 4 ve 9
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “2, 3, 6 ve 7” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 4, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4) = 4 / 4 – 0 / 5 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
·
DEĞERLENDİRME (1 + 1) 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “2 ve 3” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
(C1 : C2) – (C3 : C4) = 2 / 4 – 0 / 5 = 1 / 2 olacaktır.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
Örnek 3:
Öğrenci I. soru için “1, 5, 6 ve 7” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 5’tir.
(C1 : C2) – (C3 : C4) = 2 / 4 – 2 / 5 = 1 / 4 olacaktır.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5,5 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Ayırma ve Saflaştırma Teknikleri” konusunu
tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Ayırma ve Saflaş-
tırma Teknikleri” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgı-
larını gidermesi önerilir.
68