Page 76 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 76

KİMYA        SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME                                  Sınıf İçi Değerlendirme Örneği 6




            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6




          DERS                          KİMYA

          SINIF                         10

          ÜNİTE                         Karışımlar

          KONU                          Ayırma ve Saflaştırma Teknikleri
          KAZANIM                       10.2.2.1. Endüstri ve sağlık alanlarında kullanılan karışım ayırma tekniklerini açıklar.
          Kazanım Açıklaması            b. Karışımları ayırma deneyleri yaptırılır.
                                         Uygulama*
          KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ
                                        *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklaması dikkate alınmıştır.
          ÖNERİLEN SÜRE                 2 Ders Saati

          ÖLÇME ARACI                   Performans Görevi
                                        Öğrenciden;
                                        •  Çalışma planını hazırlaması,
                                        •  Verilen malzemelerle deney düzeneğini hazırlaması,
                                        •  Deney sırasında verileri kaydetmesi,
          ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
                                        •  Deney basamaklarını belirten deney raporunu hazırlaması,
                                        •  Deney raporuna açıklayıcı çizimler eklemesi,
                                        •  Deneyden elde ettiği verileri değerlendirerek sınıfla paylaşması
                                        beklenir.





                                        Performans görevinin değerlendirilmesinde aşağıdaki araçlar kullanılabilir:

          DEĞERLENDİRME
                                        •  Dereceli puanlama anahtarı
                                        •  Öz ve akran değerlendirme










                                        Öğrencilerin deney düzeneğini hazırlamaları, verileri kaydetmeleri ve raporlaştır-
                                        maları sırasında sorularla yönlendirme yapılarak deneyi doğru yapmaları ve yap-
                                        tıklarını bilişsel olarak kavramaları sağlanır.
          GERİ BİLDİRİM

                                        Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak öğrencinin öğrenme eksikliklerini gider-
                                        meye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.













        76
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81