Page 71 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 71
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5
DERS MATEMATİK
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Sayılar ve Cebir
ALT ÖĞRENME ALANI Fonksiyonlar
KONU Fonksiyon Kavramı ve Gösterimi
KAZANIM 10.2.1.3. Fonksiyonların grafiklerini yorumlar.
Kazanım Açıklaması a. Grafiği verilen fonksiyonların tanım ve görüntü kümeleri gösterilir.
c. Bir f fonksiyonunun grafiğinin y = f(x) denkleminin grafiği olduğu ve grafiğin (var-
sa), x eksenini kestiği noktaların f(x) = 0 denkleminin gerçek sayılardaki çözüm
kümesi olduğu vurgulanır.
KAZANIMIN Uygulama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerin fonksiyon grafiklerini içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk nu-
BEKLENEN maralarını kullanarak “Fonksiyonlar” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 2 ve 5
II. 2, 3, 4, 5 ve 6
III. 2, 5, 7, 8 ve 9
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “1 ve 7” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 0, C2 = 2, C3 = 2 ve C4 = 7’dir.
0 2
0,28
Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = - c -0,28 olacaktır.
2 7
DEĞERLENDİRME Yukarıdaki formül uygulandığında elde edilen sonucun yaklaşık -0,28 olduğu gö-
rülmektedir. Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 3,6 öğren-
cinin aldığı puanı göstermektedir.
Örnek 2:
Öğrenci II. soru için “3 ve 4” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 5, C3 = 0 ve C4 = 4 olmalıdır.
2 0
(C1 : C2) - (C3 : C4) = – = – 0,4 olacaktır.
5 4
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan
7 öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
(0,4 + 1) · 5 = 7 puan
71