Page 71 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 71

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5




             DERS                     MATEMATİK

             SINIF                    10

             ÖĞRENME ALANI            Sayılar ve Cebir

             ALT ÖĞRENME ALANI        Fonksiyonlar
             KONU                     Fonksiyon Kavramı ve Gösterimi

             KAZANIM                  10.2.1.3. Fonksiyonların grafiklerini yorumlar.
             Kazanım Açıklaması       a. Grafiği verilen fonksiyonların tanım ve görüntü kümeleri gösterilir.
                                      c. Bir f fonksiyonunun grafiğinin y = f(x) denkleminin grafiği olduğu ve grafiğin (var-
                                         sa), x eksenini kestiği noktaların f(x) = 0 denkleminin gerçek sayılardaki çözüm
                                         kümesi olduğu vurgulanır.
             KAZANIMIN                Uygulama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika


             ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid
             ÖĞRENCİDEN               Öğrencilerin fonksiyon grafiklerini içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk nu-
             BEKLENEN                 maralarını kullanarak “Fonksiyonlar” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.

                                      Doğru Cevaplar:

                                        I. 2 ve 5
                                       II. 2, 3, 4, 5 ve 6
                                        III. 2, 5, 7, 8 ve 9


                                      Örnek 1:
                                      Öğrenci I. soru için “1 ve 7” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = 0, C2 = 2, C3 = 2 ve C4 = 7’dir.
                                                                    0   2
                                                                            0,28

                                      Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) =   -  c -0,28 olacaktır.
                                                                    2   7
             DEĞERLENDİRME            Yukarıdaki formül uygulandığında elde edilen sonucun yaklaşık -0,28 olduğu gö-
                                      rülmektedir. Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 3,6 öğren-
                                      cinin aldığı puanı göstermektedir.

                                      Örnek 2:
                                      Öğrenci II. soru için “3 ve 4” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = 2, C2 = 5, C3 = 0 ve C4 = 4 olmalıdır.
                                                            2    0
                                      (C1 : C2) - (C3 : C4) =   –   = – 0,4 olacaktır.
                                                            5    4
                                      Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan
                                      7 öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.

                                      (0,4 + 1) · 5 = 7 puan




                                                                                                              71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76