Page 68 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 68
MATEMATİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4
DERS MATEMATİK
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Sayılar ve Cebir
ALT ÖĞRENME ALANI Fonksiyonlar
KONU Fonksiyon Kavramı ve Gösterimi
KAZANIM 10.2.1.3. Fonksiyonların grafiklerini yorumlar.
Kazanım Açıklaması c. Bir f fonksiyonunun grafiğinin y = f(x) denkleminin grafiği olduğu ve grafiğin (var-
sa), x eksenini kestiği noktaların f(x) = 0 denkleminin gerçek sayılardaki çözüm
kümesi olduğu vurgulanır.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Uygulama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin fonksiyonlara ait eşitlikleri içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN numaralarını kullanarak “f(x) = 0 Denkleminin Gerçek Sayılardaki Çözüm Kü-
mesini Bulma” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 1, 4 ve 5 II. 3, 6, 8 ve 9 III. 4, 8 ve 12 IV. 7, 10 ve 11
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “3 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 0, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 9’dur.
2
Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = 0 - = -0,22 olacaktır.
9
Yukarıdaki formül uygulandığında elde edilen sonucun -0,22 olduğu görülmektedir.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 3,9 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
DEĞERLENDİRME
(-0,22 + 1) · 5 = 3,9 puan
Örnek 2:
Öğrenci II. soru için “3 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 8 olmalıdır.
(C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 - 0 = 0,5 olacaktır.
4 8
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan
7,5 öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
(0,5 + 1) · 5 = 7,5 puan
68