Page 68 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 68

MATEMATİK           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4




          DERS                      MATEMATİK

          SINIF                     10

          ÖĞRENME ALANI             Sayılar ve Cebir
          ALT ÖĞRENME ALANI         Fonksiyonlar

          KONU                      Fonksiyon Kavramı ve Gösterimi
          KAZANIM                   10.2.1.3. Fonksiyonların grafiklerini yorumlar.
          Kazanım Açıklaması        c. Bir f fonksiyonunun grafiğinin y = f(x) denkleminin grafiği olduğu ve grafiğin (var-
                                      sa), x eksenini kestiği noktaların f(x) = 0 denkleminin gerçek sayılardaki çözüm
                                      kümesi olduğu vurgulanır.
          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Uygulama
          ÖNERİLEN SÜRE             15 Dakika

          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid
                                    Öğrencilerin fonksiyonlara ait eşitlikleri içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk
          ÖĞRENCİDEN
          BEKLENEN                  numaralarını kullanarak “f(x) = 0 Denkleminin Gerçek Sayılardaki Çözüm Kü-
                                    mesini Bulma” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
                                    Doğru Cevaplar:


                                    I. 1, 4 ve 5         II. 3, 6, 8 ve 9         III. 4, 8 ve 12         IV. 7, 10 ve 11


                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci I. soru için “3 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 0, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 9’dur.
                                                                    2
                                    Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = 0 -   = -0,22 olacaktır.
                                                                    9
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında elde edilen sonucun -0,22 olduğu görülmektedir.
                                    Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 3,9 öğrencinin aldığı
                                    puanı göstermektedir.
          DEĞERLENDİRME
                                    (-0,22 + 1) · 5 = 3,9 puan



                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci II. soru için “3 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 2, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 8 olmalıdır.
                                    (C1 : C2) - (C3 : C4) =   2  -  0  =  0,5 olacaktır.
                                                         4   8
                                    Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan
                                    7,5 öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.

                                    (0,5 + 1) · 5 =  7,5 puan






        68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73