Page 66 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 66

MATEMATİK           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3



          DERS                      MATEMATİK
          SINIF                     10

          ÖĞRENME ALANI             Sayılar ve Cebir
          ALT ÖĞRENME ALANI         Fonksiyonlar
          KONU                      Fonksiyon Kavramı ve Gösterimi
          KAZANIM                   10.2.1.1. Fonksiyonlarla ilgili problemler çözer.
          Kazanım Açıklaması        a. Fonksiyon kavramı açıklanır.
                                    c. İçine fonksiyon, örten fonksiyon, bire bir fonksiyon, eşit fonksiyon, birim (özdeşlik)
                                      fonksiyon, sabit fonksiyon, doğrusal fonksiyon, tek fonksiyon, çift fonksiyon ve par-
                                      çalı tanımlı fonksiyon açıklanır.
          KAZANIMIN                 Anlama*
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklamaları dikkate alınmıştır.
          ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika
          ÖLÇME ARACI               Kelime İlişkilendirme Testi

          ÖĞRENCİDEN                Öğrencinin fonksiyon kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kav-
          BEKLENEN                  ramları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri fonksiyon ile birlikte kullana-
                                    rak anlamlı cümleler kurması beklenir.


                                    I. Bölüm: Fonksiyon ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1
                                                     puan verilir.

                                    II. Bölüm: Yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.


                                    III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.

                                    “FONKSİYON“ Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması Değerlendirme
          DEĞERLENDİRME             Ölçeği

                                           Puanlar                     Çizimler
                                              0      Çizim yapılmamış veya yapılan çizim fonksiyon ile bağlantılı değil.
                                              1       Fonksiyon kavramı ile ilgili bir veya iki basit çizim yapılmış.
                                                      Fonksiyon kavramı ile ilgili üç veya dört basit çizim yapılmış.
                                              2
                                                      Kısmen doğru ancak eksik bilgi içeren çizimler yapılmış.
                                              3       Kapsamlı ve doğru bilgiler içeren çizimler yapılmış.




                                    Bu ölçme aracı konu işlendikten sonra kullanılacaktır. Değerlendirme sonun-
                                    da yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan ve yeterli kapsamda
          GERİ BİLDİRİM             çizim yapmayan öğrencilerin fonksiyonları tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelin-
                                    de öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun
                                    tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.












        66
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71