Page 66 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 66
MATEMATİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
DERS MATEMATİK
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Sayılar ve Cebir
ALT ÖĞRENME ALANI Fonksiyonlar
KONU Fonksiyon Kavramı ve Gösterimi
KAZANIM 10.2.1.1. Fonksiyonlarla ilgili problemler çözer.
Kazanım Açıklaması a. Fonksiyon kavramı açıklanır.
c. İçine fonksiyon, örten fonksiyon, bire bir fonksiyon, eşit fonksiyon, birim (özdeşlik)
fonksiyon, sabit fonksiyon, doğrusal fonksiyon, tek fonksiyon, çift fonksiyon ve par-
çalı tanımlı fonksiyon açıklanır.
KAZANIMIN Anlama*
BİLİŞSEL DÜZEYİ *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklamaları dikkate alınmıştır.
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin fonksiyon kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kav-
BEKLENEN ramları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri fonksiyon ile birlikte kullana-
rak anlamlı cümleler kurması beklenir.
I. Bölüm: Fonksiyon ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1
puan verilir.
II. Bölüm: Yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.
“FONKSİYON“ Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması Değerlendirme
DEĞERLENDİRME Ölçeği
Puanlar Çizimler
0 Çizim yapılmamış veya yapılan çizim fonksiyon ile bağlantılı değil.
1 Fonksiyon kavramı ile ilgili bir veya iki basit çizim yapılmış.
Fonksiyon kavramı ile ilgili üç veya dört basit çizim yapılmış.
2
Kısmen doğru ancak eksik bilgi içeren çizimler yapılmış.
3 Kapsamlı ve doğru bilgiler içeren çizimler yapılmış.
Bu ölçme aracı konu işlendikten sonra kullanılacaktır. Değerlendirme sonun-
da yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan ve yeterli kapsamda
GERİ BİLDİRİM çizim yapmayan öğrencilerin fonksiyonları tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelin-
de öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun
tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
66