Page 88 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 88

MATEMATİK           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11




          DERS                      MATEMATİK

          SINIF                     10

          ÖĞRENME ALANI             Geometri

          ALT ÖĞRENME ALANI         Dörtgenler ve Çokgenler

          KONU                      Özel Dörtgenler

          KAZANIM                   10.5.3.1. Özel dörtgenlerin açı, kenar,  köşegen ve alan özelliklerini açıklayarak
                                    problemler çözer.
          Kazanım Açıklaması        a. Yamuk, paralelkenar, eşkenar dörtgen, dikdörtgen, kare ve deltoid arasındaki
                                      hiyerarşik ilişkilere yer verilir.
                                    b. Hiyerarşik ilişkiye göre her bir özel dörtgen kendi içerisinde; açı, kenar, köşegen
                                      ve alan özellikleri bağlamında ele alınır.
          KAZANIMIN                 Uygulama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ

          ÖNERİLEN SÜRE             15 Dakika


          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid
                                    Öğrencilerin dörtgenlere ait kavramları içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk
          ÖĞRENCİDEN
          BEKLENEN                  numaralarını kullanarak “Özel Dörtgenler” ile ilgili soruları cevaplaması bekle-
                                    nir.
                                     Doğru Cevaplar:


                                    I.  1 ve 2          II. 1, 2, 5 ve 7          III. 1, 2 ve 6          IV. 1 ve 2


                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci II. soru için “4 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 0, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 5’dir.
                                                                     2
                                    Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) =  0 -  = -  0,4 olacaktır.
                                                                     5
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun -0,4 olduğu görülmektedir. Bu değere
                                    1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 3, öğrencinin aldığı puanı göster-
          DEĞERLENDİRME             mektedir.

                                    (-0,4 + 1) · 5 = 3 puan


                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci III. soru için “4 ve 6” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda, C1 = 1, C2 = 3, C3 = 1 ve C4 = 6’dır.
                                                                  1    1
                                    Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) =   –    ~ 0,2 olacaktır.
                                                                  3   6
                                    Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6 öğrencinin aldığı pu-
                                    anı göstermektedir.

                                     (0,2 + 1) · 5 = 6 puan




        88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93