Page 88 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 88
MATEMATİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11
DERS MATEMATİK
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Geometri
ALT ÖĞRENME ALANI Dörtgenler ve Çokgenler
KONU Özel Dörtgenler
KAZANIM 10.5.3.1. Özel dörtgenlerin açı, kenar, köşegen ve alan özelliklerini açıklayarak
problemler çözer.
Kazanım Açıklaması a. Yamuk, paralelkenar, eşkenar dörtgen, dikdörtgen, kare ve deltoid arasındaki
hiyerarşik ilişkilere yer verilir.
b. Hiyerarşik ilişkiye göre her bir özel dörtgen kendi içerisinde; açı, kenar, köşegen
ve alan özellikleri bağlamında ele alınır.
KAZANIMIN Uygulama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin dörtgenlere ait kavramları içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN numaralarını kullanarak “Özel Dörtgenler” ile ilgili soruları cevaplaması bekle-
nir.
Doğru Cevaplar:
I. 1 ve 2 II. 1, 2, 5 ve 7 III. 1, 2 ve 6 IV. 1 ve 2
Örnek 1:
Öğrenci II. soru için “4 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 0, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 5’dir.
2
Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = 0 - = - 0,4 olacaktır.
5
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun -0,4 olduğu görülmektedir. Bu değere
1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 3, öğrencinin aldığı puanı göster-
DEĞERLENDİRME mektedir.
(-0,4 + 1) · 5 = 3 puan
Örnek 2:
Öğrenci III. soru için “4 ve 6” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda, C1 = 1, C2 = 3, C3 = 1 ve C4 = 6’dır.
1 1
Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = – ~ 0,2 olacaktır.
3 6
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6 öğrencinin aldığı pu-
anı göstermektedir.
(0,2 + 1) · 5 = 6 puan
88