Page 91 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 91

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12




             DERS                     MATEMATİK
             SINIF                    10

             ÖĞRENME ALANI            Geometri
             ALT ÖĞRENME ALANI        Dörtgenler ve Çokgenler

             KONU                     Özel Dörtgenler
             KAZANIM                  10.5.3.1. Özel dörtgenlerin açı, kenar,  köşegen ve alan özelliklerini açıklayarak
                                      problemler çözer.
             Kazanım Açıklaması       b. Hiyerarşik ilişkiye göre her bir özel dörtgen kendi içerisinde; açı, kenar, köşegen
                                         ve alan özellikleri bağlamında ele alınır.
             KAZANIMIN                Anlama*
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklamaları dikkate alınmıştır.

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Çalışma Kâğıdı
             ÖĞRENCİDEN               Özel dörtgenler ile ilgili verilen özellikleri doğru anlayarak kavram şemasında
             BEKLENEN                 kutucukların içerisine özel dörtgenin adını yazması ve şeklini çizmesi beklenir.
                                      Doğru yerleştirilen her özel dörtgen adı 1 puan olarak
                                      değerlendirilecektir.
                                      Doğru yerleştirilen her özel dörtgen şekli 1 puan olarak
                                      değerlendirilecektir.

                                      Kavram şemasında:
                                                               .
                                      6 kavram olduğundan  : 6   1 = 6 puan
                                                               .
                                      6 şekil olduğundan    : 6   1 = 6 puan
                                      Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 12 puandır.







             DEĞERLENDİRME
























                                      Kavramları yanlış yerleştiren ve şekilleri yanlış çizen öğrencilerin “Özel Dörtgenle-
             GERİ BİLDİRİM
                                      rin Özellikleri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.

                                                                                                              91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96