Page 93 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 93

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 13




             DERS                     MATEMATİK

             SINIF                    10

             ÖĞRENME ALANI            Geometri

             ALT ÖĞRENME ALANI        Dörtgenler ve Çokgenler

             KONU                     Özel Dörtgenler
             KAZANIM                  10.5.3.1. Özel dörtgenlerin açı, kenar,  köşegen ve alan özelliklerini açıklayarak
                                      problemler çözer.
             Kazanım Açıklaması       a. Yamuk, paralelkenar, eşkenar dörtgen, dikdörtgen, kare ve deltoid arasındaki
                                         hiyerarşik ilişkilere yer verilir.
                                      b. Hiyerarşik ilişkiye göre her bir özel dörtgen kendi içerisinde; açı, kenar, köşegen
                                         ve alan özellikleri bağlamında ele alınır.
                                      c. Origami, tangram kullanılarak uygulamalar yapılır.

             KAZANIMIN                 Uygulama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ

             ÖNERİLEN SÜRE            2 Hafta

             ÖLÇME ARACI              Performans Görevi




                                         • Çalışma planını hazırlaması,
             ÖĞRENCİDEN                  • İşlem basamaklarını kaydetmesi (yapılan her katlama için fotoğraf çekmesi),
             BEKLENEN                    • Tabloyu seçilen origami modeline göre doldurması,

                                         •  Hazırladığı origami modelini sınıfa sunup özelliklerini paylaşması beklenir.





             DEĞERLENDİRME               • Dereceli Puanlama Anahtarı
                                         • Öz Değerlendirme




                                      Öğrencilerin seçtikleri origami modeline göre üçgen ve özel dörtgenlerin özellikle-
                                      rini kullanarak istenilenleri yapmaları, yaptıklarını bilişsel olarak kavramaları sağ-
                                      lanır.
             GERİ BİLDİRİM
                                      Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak öğrencinin öğrenme eksikliklerini gider-
                                      meye yönelik çalışmalar yapılması önerilir. Ek çalışma kâğıtları verilebilir.

















                                                                                                              93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98