Page 93 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 93
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 13
DERS MATEMATİK
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Geometri
ALT ÖĞRENME ALANI Dörtgenler ve Çokgenler
KONU Özel Dörtgenler
KAZANIM 10.5.3.1. Özel dörtgenlerin açı, kenar, köşegen ve alan özelliklerini açıklayarak
problemler çözer.
Kazanım Açıklaması a. Yamuk, paralelkenar, eşkenar dörtgen, dikdörtgen, kare ve deltoid arasındaki
hiyerarşik ilişkilere yer verilir.
b. Hiyerarşik ilişkiye göre her bir özel dörtgen kendi içerisinde; açı, kenar, köşegen
ve alan özellikleri bağlamında ele alınır.
c. Origami, tangram kullanılarak uygulamalar yapılır.
KAZANIMIN Uygulama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 2 Hafta
ÖLÇME ARACI Performans Görevi
• Çalışma planını hazırlaması,
ÖĞRENCİDEN • İşlem basamaklarını kaydetmesi (yapılan her katlama için fotoğraf çekmesi),
BEKLENEN • Tabloyu seçilen origami modeline göre doldurması,
• Hazırladığı origami modelini sınıfa sunup özelliklerini paylaşması beklenir.
DEĞERLENDİRME • Dereceli Puanlama Anahtarı
• Öz Değerlendirme
Öğrencilerin seçtikleri origami modeline göre üçgen ve özel dörtgenlerin özellikle-
rini kullanarak istenilenleri yapmaları, yaptıklarını bilişsel olarak kavramaları sağ-
lanır.
GERİ BİLDİRİM
Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak öğrencinin öğrenme eksikliklerini gider-
meye yönelik çalışmalar yapılması önerilir. Ek çalışma kâğıtları verilebilir.
93