Page 34 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 34

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4




          DERS                      TARİH

          SINIF                     9


          ÜNİTE                     İnsanlığın İlk Dönemleri

          KONU                      İlk Çağ'da Başlıca Medeniyet Havzaları


          KAZANIM                   9.2.3. İlk Çağ’da yeryüzündeki belli başlı medeniyet havzalarını tanır.

          KAZANIMIN                 Anlama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ

          ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika


          ÖLÇME ARACI               Kelime İlişkilendirme Testi

                                    Öğrencinin Mezopotamya Medeniyetleri ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime
          ÖĞRENCİDEN                veya kavramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları Mezopotamya Me-
          BEKLENEN
                                    deniyetleri ile birlikte kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.


                                    I. Bölüm: Öğrencinin Mezopotamya Medeniyetleri ile ilişkili bulduğu her bir keli-
                                    me veya kavram için 1 puan verilir. Örnek : Ziggurat
          DEĞERLENDİRME
                                    II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                    Örnek : Mezopo tamya medeniyetleri ziggurat adı verilen tapınaklar inşa etmiştir.




                                    Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                    zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması du rumunda: Öğrencilerin hazır
                                    bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
                                    cinin öğrenci ihtiyaçları na göre planlanması önerilir.

          GERİ BİLDİRİM
                                    Bu  ölçme  aracının  konu  işlendikten  sonra  kullanılması  durumunda:  De-
                                    ğerlendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cüm le kuramayan
                                    öğrencilerin konuyu tekrar etmeleri önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin
                                    gözlemlenmesi durumunda öğret men tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit
                                    edilen kavram yanılgı larının giderilmesi gerekmektedir.




















        34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39